člověka a bylo tak zajištěno správné utváření sebevědomé, vyrovnané a zralé osobnosti, která je přichystaná na další život a učení. Cílem této práce není jakýmkoli způsobem napadat model rodiny či se pouštět do genderových úvah a tvořit předsudky. Je to snaha Zdiměřice o zachycení aktivity otců a také popsání situace, ve které se většinou otcové nacházejí, tedy musí skloubit vlastní rodinu a zaměstnání a tento nelehký úkol zvládnout výborně. Dílčím cílem práce je zjistit, jakým aktivitám se otcové věnují a které oblasti dítěte aktivně rozvíjejí. Práci tvoří tři kapitoly. První zachycuje charakteristiku komunikačních kompetencí a jejich zanesení v Zdiměřicích angličtina ve školce Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání RVP PV, dále charakterizuje bilingvnímultilingvní rodiny a popisuje jednotlivé složky, na které by se rodiče a pedagogové měli zaměřit. Druhá kapitola popisuje faktory, které působí na rozvoj komunikačních kompetencí, zmiňuje sociokulturní prostředí jako je rodina a kultura které mohou sehrát ve vývoji dítěte klíčovou roli. Dále předkládá způsoby stimulace těch oblastí, které jsou uvedeny v první kapitole. Třetí kapitola obsahuje metodiku praktické části a také samotný výzkum, který se zaměřuje na participaci otců v rozvoji komunikačních kompetencí svých dětí. Ke zpracování byla použita analýzu anglické školky Zdiměřice odborné literatury, kvalitativní formu výzkumu, polostrukturovaný rozhovor s otci dětí. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí z Kocanda
bilingvních a multiligvních rodin Vymezení komunikačních kompetencí Člověk je jako osobnost velmi dynamický a rychle se vyvíjející tvor. anglické školky Zdiměřice Postupně se vytváří, formuje a zdokonaluje. Osobnost je formována v rodině, svým okolím, vrstevníky, prostředím a dalšími faktory. anglickými školkami Zdiměřicemi Vzhledem k faktu, že každý člověk je originál, nelze najít dvě totožné osobnosti, které by se nelišily svým prožívám a charakterem.