orgánů, schopnost fonematické diferenciace, společenské prostředí, mluvní vzor, úroveň intelektu dítěte a další příčiny. Doba, kdy by měl byt vývoj výslovnosti ukončen se u autorů různí, někteří hovoří o věku čtyř let, jiný posouvají vývoj až do sedmi let. O nesprávné výslovnosti fyziologické hovoříme do pěti let věku, od pěti do sedmi let považujeme nesprávnou výslovnost za prodlouženou fyziologickou v této době je již potřeba zahájit logopedickou péči, po sedmém roku je již logopedická terapie více náročná Řeč, Praha 16 komunikace, online. Pragmatická rovina dle V. Lechty In Klenková, J., představuje rovinu sociální aplikace, sociálního uplatnění anglické školky Vraná nad Vltavou komunikační schopnosti, do popředí vystupují sociální a psychologické aspekty komunikace. Již dvou až tříleté dítě dokáže pochopit svoji roli komunikačního partnera a reagovat v ní podle konkrétní situace. Po třetím roce je u dítěte patrná snaha komunikovat, navazovat a udržovat krátký rozhovor s dospělými ve svém okolí a ve čtyřech letech dokáže stále častěji komunikovat přiměřeně dané situaci. Lahovičky Chování dítěte je možné usměrňovat řečí a dítě samotné používá řeč k regulaci dění ve svém okolí Klenková, J., Narušená komunikační schopnost Mezi nejznámější definice narušené komunikační schopnosti patří definice dle V. Lechty s. který ji popisuje takto Komunikační schopnost člověka je narušená tehdy, když některá rovina jeho jazykových projevů příp. několik rovin současně působí anglickými školkami Vraném
interferenčně vzhledem k jeho komunikačnímu záměru., dále uvádí, že narušená komunikační schopnost může být trvalá nebo přechodná, může se projevit jako vrozená nebo získaná porucha řeči a v celkovém klinickém obraze může dominovat či být důsledkem jiného Praha 12 postižení Lechta, V., J. Klenková uvádí, že při hodnocení, zda je či není u konkrétní osoby přítomna narušená komunikační schopnost Vraným anglická školka je potřeba vždy zvážit, v jakém jazykovém prostředí daná osoba žije, jaké má vzdělání a jestli je mluvním profesionálem. Etiologie narušené komunikační schopnosti je různá. Při dělení příčin se využívá časové hledisko nebo hledisko lokalizační. Z časového hlediska mohou být příčiny prenatální v období vývoje plodu, před narozením, perinatální v průběhu porodu, postnatální po narození. Z jesličky Prahou západ Vraným