že dětí, které navštěvují jakoukoli další aktivitu, získávají zdravé sebevědomí. Výuka cizího jazyka přináší ale i svá negativa. I. Tvrzová uvádí, že úroveň lektorů nemusí být vysoká, často jim chybí pedagogicko psychologická příprava. Dalším rizikem je návaznost ve vyučování při přechodu na základní školu. B. Jeřábková s. uvádí Nebude li učitel moci navázat tam, kde děti v mateřské škole skončily, a bude li muset začínat od začátku kvůli dětem, které jazyk předtím neměly, může to vést k nudě, nezájmu a nepozornosti dětí a nespokojenosti učitele. S tímto také souvisí názor klinické logopedky D. Kutálkové která uvádí, že pokud se dítě Luka učí cizí jazyk a pak v něm nepokračuje, znalosti velmi rychle vymizí. O možných negativech mluví psycholožka L. Šulová která se zmiňuje, anglické školky Rudná že efekt raných výukových kurzů bývá malý. Navíc se často naruší spontánnost dítěte a jeho sebevědomí, zvyšuje se tenze či Rudné anglických školkách úzkostnost zvláště tehdy, jsou li rodiče příliš ambiciózní Šulová, L., s. B. Jeřábková se zabývá vhodností zařazení dítětě do cizojazyčného kurzu. Domnívá se, že předpokladem k výuce cizího jazyka by měla být dostatečná socializace dítěte. Jestliže si dítě nedovede hrát s druhými, neumí řešit konflikty, má potíže ve spontánním styku s dospělými, svědčí to o tom, že v jeho rozvoji něco Blatiny nesouhlasí a že se tedy musíme věnovat těmto stránkám rozvoje a nezatěžovat ho tím, co není k jeho rozvoji nutné Jeřábková, B., s.
Existují názory, které se vyslovují proti výuce cizího jazyka v souvislosti s neukončeným vývojem řeči dětí předškolního věku. Jedním z odborníků, který není zastáncem této výuky, je klinická logopedka D. Kutálková která ve svém článku hovoří o dětech, které anglickým školkám Rudnou v současné době vlivem způsobu života mají obtížné podmínky k rozvoji mateřského jazyka. Děti mají chudou slovní zásobu a poruchy Praha 17 řeči bývají stále častější. Cizí jazyky jsou důležité, ale někdy poněkud hysterická snaha rodičů nacpat je do dětí co nejdříve a pokud možno aspoň dva kromě mateřštiny nadělá více škody než užitku s. V předškolním věku se u dětí často setkáváme s nesprávnou výslovností některých hlásek. D. Kutálková uvádí, že angličtina komplikuje reedukaci sykavek. Pokud jde o vývojové formy nesprávné Lužiny výslovnosti, nevadí výuka cizích jazyků přiměřená schopnostem dítěte jen se více zaměříme na rozvoj některých schopností, nutných pro nerušený rozvoj řeči. Kutálková, D., s. Mnohočetné poruchy výslovnosti však podle D. Kutálkové přinášejí hlubší problémy. Děti cvičení pro děti nedaleko Prahy západ Rudné