člověka ovládnout alespoň jeden světový jazyk. Cizímu jazyku se v současné době věnují mnohé děti již v předškolním věku. Dítě definujeme dle zákona Sb. jako jedince ve věku od let, navštěvující mateřskou školu. V tomto věku je, jak uvádí V. Janíková s. vybaveno Blatiny mnoha dary. Vedle vrozené spontaneity, hravosti, zvídavosti, ochoty imitovat či nezatíženosti předchozími neúspěchy, si přináší i biologicky podmíněnou dobrou mechanickou paměť a s ní spojené imitační schopnosti. Za výhodu se považuje také dětské vnímání, které Praha 17 je v tomto věku konkrétní povahy. Lze tak pracovat na pojmenování nejbližšího okolí, které dítě zajímá. Janíková však upozorňuje na anglických školek Dobrovíze limity v koncentraci pozornosti předškolních dětí. V předškolním věku se jedná o převážně několikaminutové úseky, při nichž se dítě opravdu intenzivně soustředí Janíková, V., s. Fáze soustředění se musí střídat s fázemi uvolnění v podobě her, volného pohybu apod. Zaplní li se potenciál mechanické paměti dítěte a nedochází li k široké cyklické automatizaci a opakování, vyhasínají mechanicky uložené informace mnohem rychleji, neboť nejsoou zatím dostatečně zakotveny do širšího kontextu např. pojmových struktur a budoucí Dobrovízí anglickou školku logické paměti Janíková, V., s. Podle výzkumů bylo také zjištěno, že schopnost imitace velmi ovlivňuje zájem rodičů o dítě a jejich podíl na verbálním rozvoji. Společné prohlížení dětských obrázkových knih a popisování jednotlivých obrázků, které iniciuje imitaci
rodičovského vzoru či kvantita pamětně osvojených říkadel a písniček, ovlivnily výrazně míru úspěšnosti dítěte při imitaci cizího anglické školce Dobrovízi jazykového vzoru Janíková, V., s. Neuropsychologové a lingvisté uvádějí, že plasticita mozku dítěte mezi rokem jeho života mu umožňuje snadný přechod z jednoho jazyka do druhého. Děti předškolního věku přijímají jazyk poslechem. Dokáží chápat fráze, jsou citlivé na intonaci, tón hlasu a výslovnost. Tato vlastnost ovšem vydrží jen asi do sedmého roku věku dítěte. Pak už dítě chápe cizí slovo jako Bílá Hora překážku, kterou musí překonávat. Pokud začneme s výukou až po tomto období, prudce se ztrácí šance naučit se jazyk používat Petřiny Doláková, S., s. B. Jeřábková s. uvádí další pozitiva rané výuky Osvojování cizího jazyka v předškolním věku má vliv na lepší dětským jeslím Praha západ Dobrovíz