účelně používáme i mateřštinu, která pomáhá zvyšovat sebejistotu, usnadňuje zadávání instrukcí, umožňuje dětem vyjádřit to, co anglickým školkám Hostivice potřebují, ale v cizím jazyce to ještě nezvládnou Grulichová, M., s. Američanka Jessica Gibbs, která vyučuje angličtinu touto metodikou, považuje kombinaci českého učitele a rodilého mluvčího za ideální. Děti na angličtinu rodilého mluvčího reagují bezprostředně a současně se nemusejí bát, že nebudou rozumět, a cítí se bezpečně. Kombinace výuky v češtině a s rodilým mluvčím je podle mého naprosto nejefektivnější. Spousta českých kolegů si chválila pokroky dětí ve třídě po konverzacích s rodilými mluvčími Gibbs, J., s. Blatiny S. Watts, spoluzakladatel projektu Wattsenglish, však tvrdí, že využití rodilých mluvčích ve výuce nemusí být vždy výhrou. Čeští učitelé si mnohdy nevěří a přítomností rodilého mluvčího se cítí ohroženi in Z. Šťástková, s. Formy a metody práce Přirozenou Praha 17 formou seznamování dětí předškolního věku s cizím jazykem je podle M. Marxtové didaktická hra. Ta nahrazuje složitý výklad, který je anglické školky Hostivice určený pro starší děti. Didaktická hra využívá pohyb, zábavný materiál hračky, obrázky, říkanky, písničky. Vhodná je také motivace, časté opakování, pochvala a uznání. M. Marxtová uvádí možné způsoby práce s dětmi při výuce cizího jazyka. Jsou to různé pohybové aktivity, při kterých se rozvíjí především pasivní slovník dětí. Velmi vhodnou metodou práce jsou jednoduché písně a
říkadla s pohybem. Jak uvádí Štefánik jedná se o důležitý prvek výuky, při kterém mají děti možnost slyšet správnou artikulaci cizho jazyka a tedy si ji i správně zafixovat. Marxtová upozorňuje, že jsou vhodné písničky, kde se střídá anglický a český text. Děti si tak uvědomí rozdíl ve výslovnosti obou jazyků. Pro rozvoj slovní zásoby doporučuje Marxtová komentovat a provádět všechny běžné aktivity Bílá Hora spojené s chodem třídy. R. Kottová ve svém článku navrhuje možné způsoby průběhu výuky. Děti mohou sedět u stolku, na koberci, výuku může vést lektor ve třídě, i venku. Vhodné je používání obrázků, pomůcek, hudebních nástrojů apod. Mezi metody výuky R. Kottová řadí za důležitou motivaci. Lektor má využívat např. loutky, vyprávět, má děti vždy překvapit něčím novým. Další metodou je naslouchání, artikulační cvičení, při kterém děti hlasitě opakují po učiteli, pozorování, rozhovory a kolektivní práce Kottová, R., E. Clairová in Mertin V., Gillernová, I., hovoří o zásadách, které by se měly při výuce cizího jazyka dodržovat. Je důležité používat Hostivicích anglické školce srozumitelný jazyk. Lektor by se však měl vyvarovat zbytečných slov, kterými by mohl způsobit, že dítě ztratí pozornost. Pedagog nemá Lužiny dále dětem zakazovat promluvit svým rodným jazykem. Je vhodné, aby lektor mluvil pomalu a v krátkých větách. Pro pochopení významu