odpovídá hláskám Tyto addentální hlásky nemají v češtině svůj ekvivalent a mohou tedy způsobovat při výuce angličtiny žákům potíže. Mezi časté chyby při artikulaci patří dle A. Skaličkové s. že se nesprávně artikuluje s jazykem vystrčeným mezi zuby a bývá Výhledy dokonce někdy nahrazováno i pomocí dz nebo d, čímž se může změnit i význam slov then pak, den nora. Správné artikulační místo je za Jenerálka zadní stěnou horních řezáků, ke kterým se ostří jazyka buď přibližuje, nebo se zde jazyk lehce přitiskne a pak tvoří úžinu. Statenicím angličtina ve školce Auditivní dojem se rovná šišlavému s či šišlavému dz nebo šišlavému z, a to podle postavení ve slově. Systém českých souhlásek Skaličková s. Narušení artikulace hlásek V. Lechta definuje dyslalii jako neschopnost používat jednotlivé hlásky nebo skupiny hlásek v komunikačním procesu podle příslušných jazykových norem Lechta, V., s. Sovákova definice zní Dyslalie je porucha nebo vada výslovnosti jedné nebo více hlásek mateřského jazyka, přičemž výslovnost ostatních hlásek je správná. M. Sovák, s. Dyslalie patlavost je anglické školky Statenice nejrozšířenější druh narušené komunikační schopnosti, a to především v dětském věku Vitásková, K., Peutelschmiedová, A., B. Krahulcová uvádí až výskyt dyslalie u letých dětí. Poruchou artikulace však trpí i dospělá populace, a to přibližně v Dyslalie se vyskytuje více u chlapců v poměru Krahulcová, B., Odbornící rozlišují mezi pojmy nesprávná výslovnost a vadná výslovnost. Nesprávná
výslovnost je přirozená dítěti ve věku mezi a rokem, hovoříme o tzv. fyziologické dyslalii. Zůstane li však podobná porucha i po roce, pak cvič dítětem Prahou západ Statenicemi