dítěte, postupně přechází na úroveň vnitřní řeči, která není artikulována. Vývoj Foneticko fonologické složky zvuková rovina Fonologický vývoj zahrnuje zvukovou stránku řeči. Dospělí lidé jsou schopni rozlišovat různé fonémy svého jazyka, ale špatně Chvaly rozlišují fonémy jazyka cizího. Je pozoruhodné, že malé děti přicházejí na svět se schopností rozlišovat veškeré zvuky, které odpovídají daným fonémům, nehledě na to ke kterému jazyku se váží. Během prvního roku si dítě postupně osvojuje fonémy svého anglickou školku Praze 9 mateřského jazyka a schopnost rozlišit i ostatní fonémy postupně ztrácí. Děti si jednoduše vyberou ty fonémy, které pro ně mají význam. Praha 14 Během prvního roku se děti naučí, které fonémy jsou pro ně důležité, avšak i několik let trvá, než je dokážou správně kombinovat a angličtina ve školce Praze 9 tvořit slova. Můžeme tedy pozorovat např. nesmyslná slova. Kolem čtvrtého roku by již měli mít osvojeno většinu foném a jejich kombinací Atkinson, Fonologický vývoj závisí především na úrovni sluchové percepce a na koordinaci motoriky mluvidel dítěte. K výslovnosti různých hlásek dítě potřebuje správnou koordinaci hlasivek, polohy jazyka, zubů a rtů. Logicky si dítě vybírá hlásky, které jsou pro něj nejjednodušší. Na základě tohoto pravidla se dítě nejdříve učí samohlásky aa, ee, oo, retné souhlásky p, b, m a naposledy hlásky hrdelní ch, h, r, ř Rozvoj výslovnosti různých hlásek je individuální, některé jsou motoricky náročnější ř, s, š, č, ž, l a děti
potřebují častokrát odbornou pomoc. Je na rodičích, či pedagozích, aby možné odchylky v řeči dítěte registrovali a rozhodli, zda jde o běžný vývoj či je potřeba logopedické péče Vágnerová Klenková Bilingvismus Když se řekne bilingvismus, automaticky se nám vybaví