vývoj verbálních dovedností, a to hlasu dítěte, za vývoj jeho výslovnosti, za rozvoj jeho gramatiky, individuální slovní zásoby a za Vltavská celkový způsob jeho mluvy. Je velmi důležité, aby dítě dostalo správný a kvalitní model, který by mohlo napodobovat, a osvojit si tak stejný jazykový systém. Začátky učení vlastní řeči jsou nerozličné a pevně spjaty s realitou a konkrétními jevy, které dítě může Letná svými smysly nazírat. Princip názornosti se zde prolíná s nápodobou. Děti se nejčastěji učí jazyk prostřednictvím napodobování dospělých. Např. Rodič ukáže na televizi a řekne televize. Druhá možnost jak si děti osvojují jazyk je podmiňováním nebo chcete li zpětnou vazbou. Dospělí opravují dítě pokud řekne něco gramaticky špatně, opakují sdělení a korigují v něm chyby. Pomáhají ujasnit nepřesnosti, např. ve výslovnosti, nebo špatně voleným vyjádřením. Dalším možným mechanizmem k rozvíjení jazykové schopnosti a anglických školek Prahu 7 dovednosti je dle R. Atkinson testování hypotéz, dle Vágnerové specifické zaměření, kdy si děti všímají jazykových pravidel a vytváří si pak o těchto pravidlech hypotézy, které následně testují. Pokud platí a mají pro dítě ve smyslu porozumění větší význam, přijmou je. Je to např. používání přípon a předpon, tvoření minulého času, pořadí slov ve větě a jiné Vágnerová Atkinson Sovák Vývoj sémantické složky lexikální roviny Jazyk je znakový systém, který slouží jako prostředek poznávání, porozumění jednotlivých znaků anglické školky Praha 7
slov vychází z poznatků okolního světa. Dítě se postupně učí diferencovat významy jednotlivých slov, učí se tomu co které slovo Florenc znamená na základě vztahu znaku a označované skutečnosti. Na počátku vývoje řeči užívají děti mnohá slova nepřesně. Jejich pasivní anglické školky Praha 7 slovník je daleko větší než aktivní. Jinak řečeno, rozumějí daleko více slovům, které pak následně nedokážou vyjádřit v mluvené řeči. Děti si nejdříve začínají pojmenovávat různé objekty, proto se učí používat podstatná jména např. pro členy rodiny, domácí zvířata, jídlo, hračky a části těla. Slova se postupně stávají základem pojmů. Po podstatných jménech poté následují přídavná Prahy 7 anglickými školkami jména, slovesa a dále příslovce, spojky a citoslovce. Předškolní děti rády používají otázky typu proč a jak, které mají význam nejen pro obohacení jejich dětského slovníku ale i pro rozvoj správného vyjadřování Vágnerová, Rozvoj slovní zásoby se sebou nese i typické