pomáhá představivost, v tomto období se zvláště rozvíjí dětská fantazie a intuitivní uvažování, které ještě není řízeno logikou. Předškolní věk můžeme chápat jako přípravu na život ve společnosti. Dochází k tzv. přesahu rodiny, socializace dítěte probíhá i mimo anglická školka Prahou 1 rámec rodiny a blízkých. Přestože nejvýznamnějším faktorem ovlivňujícím jeho vývoj a poskytujícím potřeby bezpečí, lásky a jistoty Staroměstská je i nadále rodina, velkou úlohu ve vývoji dítěte hraje mateřská škola a styk s vrstevníky. Vstupem do mateřské školy se dítě setkává s novým prostředím, osvojuje si nové pravidla a také role, učí se novým dovednostem a rozvíjí jednotlivě své složky vývoje. Každá mateřská škola se snaží vytvořit pro dítě co nejvíce podnětné prostředí a přizpůsobit jej individuálním potřebám dítěte, tak aby se mohly rozvíjet všechny složky osobnosti a dítě bylo připraveno pro vstup do základní školy. Některé mateřské školy, převážně tedy ty soukromé, se snaží nabídnout rodičům v dnešní době něco navíc, např. sportovní kroužky, hru na hudební nástroj nebo výuku jazyků. Malostranská V této práci se zabývám osvojováním si anglického jazyka v mateřské škole, proto níže rozpracovávám právě ty oblasti vývoje anglické školky Praha 1 předškolního dítěte, které považuji za důležité pro učení se cizímu jazyku. VÝVOJ POZNÁVACÍCH PROCESŮ Předškolní věk je charakteristický diferenciací ve vztahu ke světu, dítě je se zaměřuje na nejbližší prostředí a pravidla, která v něm platí. V tomto
období se inteligence dítěte dostává z úrovně předpojmového symbolického myšlení na vyšší úroveň názorného intuitivního myšlení. Myšlení se řídí názorným poznáním, tzn. dítě při myšlení vychází ze zrakového poznání. Dítě uvažuje v celostních pojmech, Národní třída rozumí souvislostem a vztahům na různé úrovni, avšak ještě nerespektuje zákony logiky. Jako příklad nám poslouží pokus s hlínou. Můstek Dítěti jsou dány dvě stejně velké koule hlíny s tím, že je požádáno z jedné uválet hada a ze druhé placatý koláč. Pokud se jej pak zeptáme na to, kolik hlíny je v jednotlivých výtvorech, bude tvrdit, že je jí více ve válečku, protože je delší. Zde vidíme, že předškolní dítě se zaměří při usuzování pouze na jeden rozměr a ignoruje současné změny v jiné dimenzi Langmaier, Krejčířová, Dalších chyb v nazírání na svět, kterých se předškolní dítě dopouští, shrnula Vágnerová do čtyř charakteristik. Jedná se o anglických školek Prahy 1 egocentrismus dítě se cítí být stále středem pozornosti, chybí představa o možné pluralitě názorů, často zkresluje úsudky na základě vlastního postoje, např. tříleté dítě si zakrývá ručičkama obličej, protože si myslí, že jej pak nikdo neuvidí, centraci tendence k jazykovými školami u Prahy 1