Předškolní věk je třeba chápat jako období přípravy na život ve společnostiVágnerová str. Socializaci dítěte předškolního věku anglickou školkou Prahu 3 můžeme označit jako fázi přesahu rodiny, jde o přechodné období mezi rodinou a institucí, respektive dalšími sociálními skupinami. Olšany Samotný sociální rozvoj dítěte probíhá převážně v interakci s jinými lidmi, např. s rodiči či vrstevníky, při kterých si dítě osvojuje nové kognitivní i afektivní zkušenosti, učí se novým sociálním dovednostem a rozvíjí si lepší způsoby komunikace a interakce např. sdílení, spolupráce, sebeprosazení Vágnerová, Základní způsoby sociálního chování si dítě osvojuje v rámci rodiny, učí se komunikovat, reagovat na projevy jiných lidí a vcítit se do jejich situace. Také respektovat jejich potřeby a ovládat vlastní emoce. I když Želivského rodinné prostředí zůstává stále privilegovaným zázemím, většina předškolních dětí je schopna se postupně začlenit do jiných sociálních skupin. Skupiny se kterými se dítě v předškolním období identifikuje nejčastěji, jsou rodina, vrstevníci a mateřská škola, což je spojeno i s osvojováním si odlišných rolí, např. role vrstevníka, žáka mateřské školy a kamaráda Langmaier, Krejčířová S nástupem do mateřské školy se dítě uvolňuje z rodinných vazeb a zvyká si postupně na nové prostředí. Zde přijímá nová pravidla a Praze 3 anglické školce také autoritu v podobě pedagoga. Přizpůsobení se těmto nárokům bývá u dětí individuální, pohybuje se v rozmezí celého předškolního
věku. Mezi rokem zvládne tuto zátěž většina z nich. V mateřské škole se dítě setkává se svými vrstevníky. Své postavení si na rozdíl od domova musí prosadit. Vzájemná interakce mezi dětmi vede k uspokojení různých potřeb a také k získávání nových zkušeností. Děti mezi sebou nejdříve soupeří, mají potřebu ukázat se před ostatními a budovat si tak svou sebedůvěru. Postupně mezi nimi dochází k Pražačka diferenciaci a specifikaci sociálních rolí, tedy postavení jednotlivých dětí např. hvězda, outsider. Rozvíjí se také schopnost spolupracovat, což je nejvíce patrné při hře. Děti se učí zvládat konflikty mezi sebou a také ovládat agresivitu, učí se zvládat pocity Flora lítosti a zklamání, například z prohry či odmítnutí. V předškolním věku se dále rozvíjejí sociálně žádoucí vlastnosti a vzorce chování, nejvíce je pak patrné prosociální chování, kdy dítě respektuje ostatní lidi a v případě potřeby jim poskytuje pomoc a oporu. půjčit dodávka v Praze 3