angličtině, jazyky mixují nebo používají češtinu. Starší děti častěji začínají komunikaci v angličtině, vždy je však komunikace Vinohradům anglickým školkám směřována k učitelce nebo k anglicky mluvícímu dítěti. K ostatním dětem, které mají jako svůj první jazyk češtinu, děti vždy užijí anglické školky Vinohrady český jazyk. Obsah komunikace anglického jazyka aktivní, pasivní slovník V prvním měsíci se u dětí rapidně rozšiřuje jak aktivní, tak i pasivní anglický slovník, především u těch dětí, které před nástupem do mateřské školy neměly žádnou znalost angličtiny. U těchto Jiřího z Poděbrad dětí byl nárůst nejlépe pozorovatelný. Tyto děti si angličtinu nejprve osvojují a začínají používat fráze, které slyší každý den během aktivit, či v rámci každodenního režimu školky. Fráze spojené s hygienou can I go pee pee I go toneed toalet I am brushing my teeth atd. Obsah komunikace je ještě velmi omezený, skládá se převážně z naučených frází, básniček a písniček např. názvy barev, dnů, zvířat, rodinných příslušníků. Děti nejsou schopny ucelené komunikace v angličtině, nemají na to dostatečnou slovní zásobu. Dalo by se říci, že aktivní i pasivní slovníky jsou na stejné úrovni, u každého dítěte je však jejich kapacita rozdílná, v závislosti na předešlé zkušenosti a také na intenzitě působení anglického jazyka délka pobytu ve školce, angličtina mimo školku, podpora rodiny a kontakt s angličtinou v domácím prostředí. Při druhém pozorování je patrný určitý posun v obsahu komunikace. Děti, které dříve měly Flora
kontakt s angličtinou byly schopny jednoduché spontánní konverzace, uměly popsat svou hračku a vyjádřit svou libost, či nelibost. Mladší plavou s dítětem Praha 2 Vinohrady