užívaných jazyků Štefánik, J., Zurer Pearson, B., Existuje samozřejmě mnoho dalších mýtů malé dítě nasákne jazyk jako houba bilingvisté jsou jako dva monolingvisté v jedné osobě dítě musí být nadáno pro jazyky, aby se naučilo dva najednou aj Všechny tyto předsudky je možné podpořit ale i vyvrátit CzechKid online, SHRNUTÍ Dvojjazyčnost je běžnou součástí života mnoha z nás. Výchova dětí v bilingvním prostředí může mít svá pravidla, ale stejně tak se může odehrávat zcela přirozeně, bez jasného cíle naučit dítě více Želivského jazykových kódů. Specifikem bilingvních dětí je střídání jednotlivých jazykových kódů, dominance jazyka v komunikaci s různými lidmi a v různých situacích. Bilingvismus dává dětem možnost nahlížet na okolní svět a účastnit se jej ve zcela jiném rozměru. KOMUNIKACE anglické školky Želivského Vymezení pojmů komunikace, řeč, jazyk Termín komunikace nemá jednotnou definici napříč různými obory. Jedná se o lidskou schopnost umožňující užívat výrazové prostředky k utváření a udržování mezilidských vztahů. Ovlivňuje vývoj lidské osobnosti, vztahy mezi Olšany lidmi a zajišťuje přenos informací. Dělíme ji na verbální a neverbální Klenková, J., M. Sovák definuje komunikaci jako výměnu, resp. přijímání a zpracovávání informací v mluvené řeči na základě přenosu signálu. Komunikaci dělí na slovní a neslovní. V. Lechta uvádí, že cílem komunikace je vytváření mezilidských vztahů, jejich udržování, sdělování informací, jejich výměna. Komunikace je dle anglické školky Želivského
něj základním procesem každé společnosti a patří k nejdůležitějším lidským schopnostem in Klenková, J., Řeč definuje D. Přinosilová Želivského anglickou školkou jako specificky lidskou vlastnost, která ovlivňuje poznávací procesy včetně myšlení, a významně tak přispívá k socializaci jedince, schopnosti rozvíjet mezilidské vztahy. Samotnou komunikaci charakterizuje jako proces sdělování a dorozumívání se. Dle jiných autorů vymezujeme řeč jako schopnost člověka vyjádřit pomocí verbálních prostředků obsah svého vědomí Svoboda, M., Češková, E., Kučerová,