se děti seznamují a zvykají si na nový jazyk, na jeho význam. Poslouchají, jak jazyk zní a jak je v určitém kontextu používán. Většinou si děti začnou jazyk zkoušet nejprve tiše pro sebe. Tato tzv. private speech, soukromá řeč, trvá do té doby, než budou mít děti odvahu k anglická školka Hradčanami tomu, vyzkoušet jazyk pro komunikační účely. V tomto období je velmi důležitá podpora a pozitivní motivace ze strany učitele a celé anglické školky Hradčany skupiny Tabors, Ve třetí fázi začíná dítě používat jednotlivá slova a fráze, které zná z běžných situací a které jim umožňují interakci s ostatními. Tyto počáteční projevy cizího jazyka obsahují naučené části písniček, básniček, pohádek a především rutinní jazyk, který je používán v daném prostředí. např. žádost o to jít na toaletu Postupem času děti začínají využívat jazyk Petřín efektivněji, dostávají se do fáze tzv. productive language use, produktivního využívání jazyka. To znamená, že jsou schopny využívat a rozšiřovat dosavadní slovní zásobu cizího jazyka. Děti kombinují jednotlivé slovíčka a fráze, a produkují tak nové složitější věty, které se blíží k tomu, co chtějí děti vyjádřit Tabors, Výuka anglického jazyka v mateřské škole Výuka anglického jazyka v mateřských školách není v české republice jednotná, neexistuje žádný pevně daný model, forma nebo metodika, která by učitelům říkala, jak anglický jazyk učit. Můžeme se setkat se školkami, kde děti nepřijdou s angličtinou vůbec do kontaktu, se školkami, kde je angličtina Malostranská
nabídnuta dětem jako zájmový kroužek. Stále častěji se můžeme setkat se školkami, které nabízí celodenní program v anglickém jazyce. anglické školky Hradčany Existuje nepřeberné množství materiálů jak dětem přiblížit anglický jazyk, najdeme je v knihách, různých brožurách, pedagogických časopisech a především na internetu. Dokonce i Výzkumný ústav pedagogický v Praze vydal publikaci Průvodce metodikou výuky angličtiny v mateřské škole. Záleží především na učiteli jaké formy a metody výuky se rozhodne při svém pedagogickém působení použít. Je jisté, že některé formy jsou vhodné více a jiné méně, rozdílná je i jejich efektivita. Na jednu stranu se může zdát, že taková volnost dává dětské jesle na Praze 6 Hradčanech