totiž při výchově mohou nabýt pocit, že jsou to právě ženy, které vládnou světem. U výchovy děvčete bývají negativní dopady odlišné. Často se přihodí, že dívka získává zkreslený obraz o samotném vztahu muže a ženy a to většinou s dopadem na sebeúctu a vnímání sebe sama. Souvislost rodiny, tedy sociální složky a komunikačních kompetencí je na snadě. Jak uvádí P. Bom počátky řeči padají do doby přelomu prvního a druhého roku dítěte, kdy se předpokládá, že rozvoji řeči poslouží pohádky, písničky a mluvení na dítě. Slova, kterým se dítě učí, mají vztah k lidem, věcem a úkonům z nejbližšího okolí dítěte, jako např. táta, máma, bum, míč Florenci anglické školce atd.Bom, P., s. Samozřejmě prvním slovům dítěte nejdříve rozumí jen nejbližší okolí a rodina, ale jak dítě stárne, stavba řeči se zlepšuje, až dojde dokonalosti. Dále P. Bom zmiňuje, že je v rodině nejdůležitější příklad. Pokud budeme jako rodiče komentovat každodenní činnosti, slovně popisovat, co dítě vidí, jí nebo dělá a připojíme do tohoto komentáře dostatečnou frekvenci a radost, Florenc pomáháme dítěti, aby správně vyslovilo slovo, které mu takto předkládáme. Hovoří li rodič na dítě zkomoleně a žvatlavě s jakýmsi Náměstí Republiky pocitem vytvoření dětské řeči, působí to na dítě interferenčně. V současnosti je zřejmé, že vývoj řeči a osvojování si jazyka jsou procesy sociálního učení, které je potřeba zkoumat v kontextu komunikace a šíře chápaného psychického, zejména poznávacího vývoje anglická školka Florenc
dítěte. Mikulajová, M., s. Podstatným pojítkem mezi sociální složkou a řečí je tedy právě dříve zmíněná rodina nebo okolí dítěte, ve kterém probíhá sociální učení, které je podle J. Průchy, J. Mareše, E. Walterové takové učení, které probíhá v sociálních Hlavní nádraží situacích a podmínkách v interakci s ostatními lidmi, jejímž výsledným produktem je získání sociálních rolí, postojů a jednání. Jak anglické školky Florenc také předkládá V. Lechta sociální prostředí je jedním z diagnostických kritérií, protože může mít velký podíl na etiopatogenezi, průběhu intervence a další prognózu. Jazyk je fenomén sociální a jeho kulturní hodnota nespočívá v něm samém, ale v kultuře, již vyjadřuje. Kulturní dějiny lidstva jsou neodmyslitelně spjaty s rozvojem komunikační schopnosti člověka.Krahulcová, B., s. Kultura Křižíkova neodmyslitelně patří mezi znaky společnosti. Každá společnost má svou kulturu, své zvyky a charakteristiky. M. Nakonečný říká, že je třeba odlišovat prostředí kulturní a přírodní. Právě proto, že je nejen uměle vytvořeno, ale hlavně je nositelkou specifických kojenecké plavecké u Prahy 8 Florence