neustále mění. Jak tvrdí, je samozřejmě velký rozdíl mezi učitelem v mateřské škole a například učitelem na střední škole. Odlišnou Ládví definici by také vyžadovalo třeba povolání učitele, který učí předškolní děti balet a učitele vyučujícího na univerzitě deskriptivní geometrii. Sama pak učitelství charakterizuje především jako poslání. Nelešovská označuje učitele jako průvodce, který by své žáky měl doslova provádět v oblasti poznání světa. Z obecné charakteristiky je patrné, že pro práci v mateřské škole je třeba anglických školek Kobylis speciálně vyškolených pedagogických pracovníků. Jak jsem již zmiňovala, mateřská škola by měla zajistit co nejlepší podmínky pro anglickým školkám Kobylisy všestranný rozvoj dětí, k čemuž jsou zapotřebí speciálně vyškolení pedagogičtí pracovníci. Dle Bílé knihy je třeba zajistit budoucím pedagogům v předškolním vzdělávání vysokoškolské vzdělání na úrovní bakalářského studia na pedagogických fakultách univerzit nebo na vyšších odborných školách a akreditací pro studium. Bílá kniha, s. Jak uvádí Jeřábková správný učitel v mateřské škole se má snažit své svěřence co nejlépe poznat. A to nejen jako kolektiv, ale také každé dítě zvlášť. Musí respektovat jedinečnost dítěte a přijmout je takové, jaké je. Porovnáme li předškolní vzdělávání se vzděláváním základní, rozdíl mezi nimi bude patrný na první pohled. Jak tvrdí Dostál a Opravilová úkolem učitelů v mateřské škole není dávat dětem logicky strukturovaný vyklad o světě Vychovatelna
kolem nich. Jejich posláním je dávat jim návody k tomu, aby okolní svět dokázaly poznávat a objevovat sami. Jde zde především o podnícení zvídavosti a zájmu dětí. Shrnu li první tři kapitoly, lze říci, že mateřská škola plní v dnešní době mnohem více funkcí než pouze funkci hlídací a pečující. Má za úkol systematicky pracovat na komplexním rozvoji dítěte, což je jedním z jejích cílů. Aby mohl být tento cíl naplněn, je třeba, aby v mateřských školách byl zajištěn dostatek odborných pedagogických pracovníků, kteří jsou anglické školky Kobylisy specializování právě na výchovu dětí předškolního věku. Výuka cizích jazyků v kontextu mateřské školy O významu znalosti cizích jazyků můžeme dnes slyšet téměř všude. Existují země, jejichž obyvatelé se cizí jazyk učit nemusí, a přesto se mohou pohybovat po