důvodů děti v mateřské škole většinou neumí číst a psát, proto není možné, aby mohly touto formou trénovat gramatiku. Své tvrzení mohu podpořit výrokem Vágnerové která říká, že děti v předškolním věku neumí vnímat celek jako soubor detailů a nevšímají si souvislostí a vztahů mezi nimi. Používají jednodušší poznávací strategii, která výběr informací nepodřizuje logické úvaze. Vágnerová, s. Přímé metody respektive metody vycházející z metod přímých se mi pro výuku cizích jazyků v mateřské škole zdají vhodné také z toho důvodu, že učitelé používají názorných ukázek a didaktických her. Vzhledem k tomu, že má práce je zaměřená na Podbaba výuku cizích jazyků v rámci mateřské školy, budu v empirické části pozorovat metody, které učitelé cizích jazyků v mateřské škole v Baba průběhu výuky používají. Nejprve je však definuji zde. Jak jsem již několikrát v předchozím textu uvedla, výukových metod je velké anglické školky Troja množství a různí autoři je rozdělují odlišným způsobem např. Průcha, Maňák, Petty, Pro mě je zajímavé rozdělení metod, které angličtina ve školce Troji uvádí Petty a to z toho důvodu, že v něm zmiňuje některé metody, o kterých budu hovořit v empirické části práce. Vzhledem k tomu, že některé z metod, které uvádí, se mé práce netýkají, zmíním je na konci kapitoly, ale nebudu je podrobněji charakterizovat. Výklad Pod pojmem výklad se většině z nás nejspíš vybaví situace, kdy někdo o něčem hovoří a někdo jiný jej poslouchá. V podstatě by se to takto
velmi zjednodušeně dalo vyjádřit. Vališová a Kasíková totiž řadí výklad mezi monologické metody, které, jak sám název napovídá, jsou anglické školky Troja založené na souvislém mluveném projevu jednotlivce ať už učitele nebo žáka. Podle Pettyho je výklad nejužívanější vyučovací metodou zabírající většinu vyučovací hodiny průměrně což je dle jeho názoru příliš vysoké procento. Své tvrzení podporuje svérázným výrokem Dobrý učitel ví, kdy má zmlknout. Petty, s. Vališová a Kasíková uvádí, že posláním výkladu, je objasnit žákům smysluplně trojskou pražskou soukromá mateřská škola