do závěrů a shrnutí. Cíle výzkumného šetření Hlavním cílem šetření byla analýza participace otců na rozvoj komunikačních Křižíkova kompetencí bilingvních a multilingvních dětí. Dílčí cíle analýza četnosti aktivní komunikace s dětmi analýza četnosti prováděných Florenc aktivit otcem analýza přístupu otce k rozvoji komunikace a komunikačních kompetencí dětí analýza oblastí, na něž otec klade v rozvoji komunikačních kompetencí důraz analýza postoje otců k jejich roli Charakteristika zkoumaného vzorku Hlavní charakteristika rodin, které se anglickým školkám Křižíkovu účastnily výzkumu byla následující otcové, kteří se výzkumu účastnili museli mít děti, na jejichž výchově se aktivně podílejí mateřské jazyky otce a matky dětí musely být odlišné výchova v rodině musela probíhat vícejazyčně, tedy otec a matka aktivně před dětmi používají odlišné jazyky. Prvotně bylo osloveno šest rodin, z této části se jich zúčastnilo pět, poté se jedna rodina přidala na základě vlastního zájmu o tuto problematiku, celkově se zúčastnilo šest rodin. Vlastní výzkum Rodina č. Otcovství není snadné, ale přijde přirozenou cestou je krásné, těžké, ale vyplatí se. Otec rodiny č. Stručná charakteristika rodiny Tato rodina má děti roky Křižíkově anglickými školkami měsíců. Žijí nedaleko Milána. Matka pochází z České republiky a je s dětmi v domácnosti. Otec je Ital, pracuje ve finančním sektoru, kde většinou tráví kolem hodin denně. Rodiče spolu mluví anglicky, na děti mluví matka česky a otec italsky a striktně to dodržují. Matka se
snaží předávat dětem nejen češtinu, ale i naši kulturu. Děti jsou v kontaktu s kulturou a jazykem také prostřednictvím svých prarodičům. Matka se jeví jako starostlivá a skvělá pečovatelka, která má obrovský zájem na životě svých dětí. S manželem se skvěle angličtina ve školce Křižíkově doplňují a dětem dávají dostatek možností k rozvoji. Závěry z polostrukturovaného rozhovoru Otec tráví s dětmi během pracovního týdne