přítomný odpoví Here, když někdo chybí, ostatní řeknou Not here. Když někdo chybí, poté, co mi děti odpoví Not here, se zeptám Is she or he ill Je nemocnáý, tuto otázku všichni dobře znají, a tak odpoví yes ano nebo no ne. Poté, co dokončím kontrolu docházky, vezmu do ruky Vltavská plyšový míč, hodím jej někomu a zeptám se na otázku Hello, what is your nameAhoj, jak se jmenuješ dotyčný mi odpoví. Jeho úkolem je nyní anglickými školkami Holešovicích hodit míč na jiného kamaráda a zeptat se ho na jakoukoli anglickou otázku, kterou zná, např. How are you What are you wearing What do you like Jak se máš Co máš na sobě Co máš rád aj Tímto způsobem si děti navzájem kladou otázky a odpovídají na ně. Další aktivitou bude Holešovicím anglických školkách připomenutí písničky One little, two little, three little indians a následné opakování číslovek. Počítáme od jedné do dvaceti a poté pozpátku. Papírová loutka se poté dětí po jednom ptá na frázi, kterou se naučily na minulé hodině, aby si ji zapamatovaly How old are you Kolik je ti let. Děti po jednom odpovídají, např. I am four. Jsou mi čtyři roky. Následuje hra s obrázky dopravních prostředků, která má Florenc za cíl upevnění staré a zároveň naučení se nové slovní zásoby. Hra spočívá v tom, že na koberec vedle sebe položím obrázky dopravních prostředků a pod jeden obrázek položím červený křížek, který označuje zakázané slovo. Poté po jednom vyvolávám anglické názvy přítomných dopravních prostředků a děti zvolané slovo předvádějí předem domluvenými pohyby. Když uslyší slovo, pod kterým se
nachází křížek, nesmí se ani pohnout. Dále dětem rozdám papíry, na kterém jsou černobíle vytištěny dopravní prostředky. Dávám instrukce jak tento papír vybarvovat např. The lorry is green and brown. Nákladní auto je zelené a hnědé. Děti si při této činnosti opakují barvičky a nová slovíčka. Na závěr hodiny dětem za odměnu vyprávím již známý příběh o ztraceném pejskovi Spotovi, který mají tak rádi. Hodnocení hodiny Tato hodina mi uběhla neuvěřitelně rychle. S dětmi jsem často měnila aktivity, tudíž jsem na nich anglickým školkám Holešovicemi nepozorovala vyčerpanost, která se u nich čas od času projevuje. Činnost s míčem, kdy bylo úkolem dětí pokládat otázky a odpovídat na ně, jsem dnes využila zcela poprvé. Do této doby byly děti zvyklé pouze odpovídat na mé dotazy, tudíž jsem v tomto případě poměrně anglické školky Holešovice často musela někomu pomáhat s formulací otázek. I přesto, že tato aktivita není jednoduchá, pozorovala jsem na dětech zájem o ni. Nejvíce mě překvapila reakce Patrika, který sám od sebe položil svému kamarádovi celkem složitou otázku Do you like a banana. Při počítání Letná pozpátku od dvaceti do jedné, které dětem ještě způsobuje nemalé problémy mě překvapil šestiletý Daneček. Tato činnost mu nedělala Náměstí Republiky takové obtíže jako ostatním dětem. Aktivitu taboo word zaměřenou na dopravní prostředky si děti užívaly a velice je bavilo před samotnou plavání pro kojence v Praze 7 Holešovicích