nabízí možnost maximálního přizpůsobení výuky individuálním potřebám žáků, souhlasím s Mojžíškem že dítě z žádných důvodů Dolní Počernice angličtina ve školce nesmíme izolovat od jeho vrstevníků, od kolektivu a vůbec od společnosti. Ačkoliv výchovu k individualitě prosazovali dle Mojžíška například Rousseau nebo Tolstoj, nepovažuji osobně výchovu individualit za nejvhodnější. Výchova by, podle mého názoru, měla sice směřovat k rozvoji osobnosti, avšak také ke schopnosti komunikace, spolupráce, socializace, navazování vztahů, respektování druhých a jejich názorů. Výuka individualizovaná Na základě studia literatury, bych vlastními slovy charakterizovala individualizovanou výuku jako výuku v běžné třídě, která se však snaží zohledňovat individuální potřeby žáků. Jak tvrdí Průcha Individualizace ve výuce neboli individualizovaná výchova je pedagogický směr, který vzniká počátkem století. Konkrétní definice individualizované výuky může znít Jahodnice takto Výchovné působení se zaměřuje na svobodný rozvoj tvořivých možností dítěte a snaží se respektovat potřeby, zvláštnosti a zájmy jednotlivce. Průcha, s. Vališová a Kasíková doplňují, že individualizace se vztahuje jak k tempu a způsobu žákovy učební činnosti, tak i k úpravě a přizpůsobení obsahu výuky. Průcha dodává, že tento způsob výuky je charakteristický pro alternativní školy. Praha 14 Já se ovšem domnívám, že v dnešní době jsou snahy o individualizaci výuky realizovány i v běžných školách. Tuto moji domněnku anglickou školkou Dolních Počernic
potvrzuje Průcha který tvrdí, že jedním z pokusů o individualizaci výuky je například snižování počtu žáků ve třídě, čímž by bylo učitelům umožněno přistupovat k nim individuálněji. Dalším důvodem, proč je důležité snahy o individualizaci podporovat, je fakt, že v dnešní době neustále vzrůstá počet žáků, kteří trpí poruchami učení. Individualizovaná výuka je tedy stručně řečeno takovou formou výuky, ve které jsou akceptovány individuální potřeby žáků. Aby tato výuka mohla být v běžných školách realizována,