šetření pozorovala monologický výklad. V následující tabulce č. a grafu graf č. můžeme vidět relativní četnost metody výkladu v rámci Lehovec lekcí anglického jazyka v mateřských školách. č. Zastoupení metody Výklad Z tabulky č. a grafu č. je patrné, že učitelé anglického jazyka v mateřské škole používají metodu průměrně lekce. Mé předchozí tvrzení, že výklad je metodou, která se ve vyučování vyskytuje v hojné míře, může být potvrzeno faktem, že tuto metodu používají všichni učitelé z mého vzorku, a to v každé lekci. Nejvíce času věnuje průměrně metodě výkladu p. učitelka Barbora nejméně pak paní učitelka Cecílie Z mého výzkumného šetření vyplývá, že nejčastěji učitelé využívají metodu výkladu tehdy, vysvětlují li dětem novou látku, nebo objasňují li něco, co dětem anglické školky Hloubětín dělá problémy. Dialogická metoda rozhovor Pod metodou rozhovoru jsem pozorovala záměrné kladení otázek učitele, a následné odpovědi Praha 14 žáků. Řadila jsem sem pouze takový typ dialogu, který se vztahoval k výuce tudíž záměrně formulované otázky učitele, na které žáci musí hledat správnou odpověď. Mezi časté učitelovy otázky patřily například otázky Whats your name, How are you, How old are you, Do you know, What can you see in the picture apod. Řadím sem také rozhovor, který je započat žákovou otázkou. Otázka se však musí přímo Hloubětíně anglických školkách vztahovat k probíranému tématu, či probíhající činnosti. V tabulce č. a grafu č. je uvedena relativní četnost dialogické metody při
výuce anglického jazyka v mateřské škole. č. a následné grafické znázornění graf č. ukazují, že dialogická metoda bývá v rámci lekcí anglického jazyka v mateřské škole používána mnohem více než metoda výkladu V rámci mého výzkumného vzorku používá průměrně tuto metodu nejvíce paní učitelka Barbora Nejmenší čas věnuje záměrnému rozhovoru pan učitel Adam Stejně tak, jako je výklad možné označit za důležitou výukovou metodu, můžeme totéž tvrdit také o metodě dialogické. Výsledky mého výzkumného šetření ukazují, že i Kolbenova tato metoda je přítomna v každé mnou pozorované lekci anglického jazyka v mateřské škole, a zároveň je možno říci, že je to třetí plavat dítěti v Praze 10 Hloubětíně