Výtvarná činnost s dialogickou metodou. V tabulkách, které jsou v každé podkapitole uvedeny, je zaznamenán výskyt jednotlivých výukových metod a organizačních forem výuky v každé lekci. Ve sloupečku Průměr je pak možno zjistit, kolik procent výuky jednotlivý vyučující Praha 21 dané metodě či formě výuky věnuje. Pod tímto sloupečkem je uvedena relativní četnost dané metody či formy výuky v rámci všech osmi lekcí, které jsem odpozorovala. Hry pro osvojování jazykových a komunikačních dovedností V rámci metody Hry pro osvojování jazykových a anglické školky Újezd nad Lesy komunikačních dovedností dále již jen hry jsem zkoumala takové hry, které byly zaměřeny na rozvoj a opakování slovní zásoby a komunikace v anglickém jazyce. Některé z těchto her byly klidové, děti seděly na místě a v rámci hry si osvojovaly a opakovaly slovní zásobu, jiné hry byly doprovázeny nějakou pohybovou aktivitou. V rámci této metody jsem nezkoumala hry, z nichž na konci vyšel jeden konkrétní vítěz. Na Újezdem nad Lesy anglické školce takové hry se zaměřuji v rámci zkoumání soutěže. V tabulce č. a grafu č. je uvedena relativní četnost her při výuce anglického jazyka v mateřské škole. Relativní četnost metody hry v průběhu lekce je Učitelé zařazují tuto metodu kdykoliv během lekce. Zpěv písní v Cyrilov anglickém jazyce Jak je z názvu kapitoly patrné, druhou metodou, na kterou se v této kapitole zaměřím, je zpěv písní v anglickém jazyce. Pro tuto metodu si nekladu žádná zvláštní omezení, jelikož se domnívám, že zpěv písní v anglickém jazyce je poměrně jasně
definovaná metoda sama o sobě. Písně, které učitelé s dětmi zpívali, se v některých případech vztahovaly k probíranému tématu či slovní zásobě, jindy šlo o písně na přivítání či rozloučení, nebo zkrátka o písně, které učitel zařazoval, jelikož jsou zpívány Praha 20 v anglickém jazyce nebyly zařazovány v nějaký specifický čas, či pro procvičení probírané látky. Děti zpívají buď samy, nebo za Chvaly doprovodu audio nahrávky. V případě, kdy se tedy dvě metody vyskytují souběžně, pozoruji je zároveň, a následně popisuji v kapitole V Tabulce č. a grafu č. uvádím relativní četnost zpěvu písní v anglickém jazyce při výuce anglického jazyka v mateřské škole. Jak můžeme z tabulky č. a grafu č. vyčíst, zpěv je, až na jedinou výjimku, zařazován učiteli z mého vzorku v každé lekci. Nejvíce se v újezdské pražské dodávek půjčení