Důležité je vytváření přátelské atmosféry pro posílení motivace. Výuka cizího jazyka v předškolním věku by měla dle B. Jeřábkové trvat maximálně minut. M. Marxtová doporučuje pouze minut, aby nedocházelo k přetěžování dětí. Výuka má dle autorky dětem přinášet Blatiny radost. Co se počtu dětí týče, maximálně by mělo navštěvovat kroužek dětí. Ideální počet je však dle M. Marxtové až dětí. Ty se tak dokáží lépe koncentrovat a jsou v kontaktu s lektorkou. S tím souhlasí B. Jeřábková, která uvádí, že jedině tak je dětem dána Luka možnost, aby se všechny uplatnily a byly přiměřeně zapojeny Jeřábková, B., s. D. Mašínová uvádí, že je také důležité, ve kterou anglické školky Chrášťany dobu se vyučování cizího jazyka zařadí. Optimální je situovat výuku mezi a hodinu či v době po obědě. Děti v této době nebývají dle autorky unavené a tak dokáží snáze udržet pozornost. Pozitiva a negativa výuky anglického jazyka Názory na učení se cizí jazyk již v předškolním věku se velmi liší. Někteří tvrdí, že výuka není vhodná, protože děti nemají ukončený řečový vývoj, druzí se přiklánějí k názoru, že čím dříve se s výukou začne, tím lépe. A. Palatinová se zabývá pozitivy, která přináší raná výuka cizího jazyka. Domnívá se, že učit se nový jazyk zvládne většina dětí předškolního věku. Cizí jazyk podle ní rozvíjí dítě ve schopnostech zachycovat určité významy. Dítě se učí chápat smysl vět na základě intonace, mimiky a gest, které vidí u učitelky. Další anglické školky Chrášťany
schopnost, která se dle A. Palatinové rozvíjí, je schopnost nepřímého učení. Děti imitují a opakují nová slova a spojení, která slyší. Baví je napodobovat nové zvuky, písničky a říkanky. Brzy se proto jejich výslovnost blíží vzoru. Dále se rozvíjí fantazie a představivost a schopnost porozumět. Zde je důležité, aby výuka byla zajímavá a děti bavila. Jsou tak motivovány k tomu, aby rozuměly Praha 17 cizím výrazům. Jestliže porozumí, zvyšuje se tak jejich sebeúcta. A. Palatinová s. uvádí Pokud je výuka angličtiny sestavena tak, aby byly neustále aktivovány všechny smysly tak, jak je to jen možné, tak je víc než jisté, že taková výuka pozitivně ovlivní vývoj dítěte. Děti mají velkou potřebu si hrát, ale i potřebu poznávat. Pokud spojíme poznávání s hrou, připravíme podmínky i pro náročnější Lužiny činnosti jakou je i učení se cizímu jazyku. O důležitosti motivace dětí hovoří také PhDr. J. Hanšpachová která ve svém článku zdůrazňuje, že cizí jazyk musí děti nadchnout a jestliže se to nepodaří, zůstane v nich nechuť k učení, které se budou těžko zbavovat. Díky výuce anglického jazyka se u dětí v předškolním věku rozvíjí také schopnost zapamatování si. Autorka článku A. Palatinová