objevovat možnosti pohybu jazyka a rtů. Tyto zvuky spolu s měkkým hlasovým začátkem jsou označovány jako broukání. Kolem třetího měsíce dítěte přichází období pudového žvatlání, kdy se hlas dítěte přetváří v rozmanité zvuky, jež připomínají hlásky lidské řeči. Je to činnost pudová a vyskytuje se u všech dětí Sovák, M., V. Lechta dodává, že skutečnost, že i neslyšící děti žvatlají, lze Praha 16 vysvětlit tím, že ještě neexistuje vědomá sluchová kontrola, sluchová zpětná vazba, ale zvuky se produkují pudově. V šesti až osmi měsících začíná období napodobujícího žvatlání. Dítě připodobňuje své vlastní zvuky, které při žvatlání produkuje, hláskám svého mateřského jazyka. Zapojuje se vědomá sluchová a zraková kontrola, dítě si všímá i pohybů mluvidel nejbližších osob. V tomto období dítě využívá modulačních faktorů řeči, své pocity a přání vyjadřuje napodobením melodie, výšky, síly a rytmu řeči angličtina ve školce Černošicemi Klenková, J., Období porozumění řeči přichází kolem desátého měsíce. D. Kutálková s. hovoří o dítěti v tomto období takto Přestává reagovat výhradně na realitu jako dřív a začíná reagovat také na zvuk slova. Nedá se sice ještě říci, že rozumí obsahu anglických školek Černošice slov, stále ještě potřebuje výraznou melodii a mimiku, aby porozumělo, ale hláskové celky, tedy slova, postupně nabývají na významu Porozumění se projeví ve formě motorické reakce, např. na výzvu Jak jsi velký Udělej paci, paci. a další. Klenková, J., Dle většiny Lahovičky
autorů, zabývajících se dětskou řečí, přípravná stádia vývoje řeči probíhají v průběhu prvního roku dítěte a jednotlivá stádia Ohrada nejsou časově přesně oddělena. Vlastní vývoj řeči tedy probíhá přibližně od jednoho roku věku a dítě, jak uvádí V. Lechta umí Černošic anglická školka poslechnout jednoduché příkazy a zákazy, které jsou v celkové komunikační situaci průměrně zdůrazněné. Vlastnímu vývoji řeči, potažmo osvojování jazyka se bude věnovat následující podkapitola. Osvojování jazyka Osvojování jazyka probíhá spontánně od nejranějšího věku dítěte prostřednictvím komunikace s rodiči, vrstevníky aj., podle některých teorií psycholingvistiky na základě anglické školky Černošice vrozených biologických mechanismů Průcha, J. Walterová, E. Mareš, J., Osvojování jazyka je proces, při kterém lidé získávají schopnost vnímat, produkovat a používat slova za účelem dorozumění a komunikace. Tato schopnost zahrnuje nabývání rozličných dílčích schopností včetně syntaxe, fonetiky a rozsáhlé slovní zásoby Osvojování jazyka, online. Výše zmiňovaní autoři se shodují, že v průběhu osvojování jazyka se jednotlivé jazykové roviny vzájemně prolínají a jejich vývoj probíhá v jednotlivých časových úsecích současně. Praha 12 Charakteristiky jednotlivých jazykových rovin se v publikacích, V. Lechty J. Klenkové A. Peutelschmiedové a dalších, téměř shodují. Morfologicko syntaktická jazyková rovina prezentuje jazykovou rovinu řeči, kterou lze zkoumat až s počátkem vlastního vývoje řeči, tedy cvičením těhotné Prahou západ Černošicemi