je v některých jazycích zcela správná např. anglickém jazyce. Hláska r je obtížná kvůli své vlastnosti, tvoří se kmitáním hrotu anglické školce Kněževsí jazyka. To je pro všechny děti velmi náročné. Zprvu dítě hlásku vynechává. Časem začne nahrazovat hláskou j či l. Hláska ř bývá zaměňována hláskou ž. Jak uvádí K. Ohnesorg s. Z českých souhlásek je to konsonant artikulačně nejnáročnější a není proto divu, že ve vývoji dětské výslovnosti se jeho správná realizace fixuje jako poslední v pořadí a že u některých dětí by se bez cizí pomoci Blatiny nevyvinula vůbec. Zásady a průběh odstraňování dyslalie Je velmi důležité, aby děti přicházely do základní školy s upravenou výslovností. V. Lechta s. uvádí, že I když období prodloužené fyziologické dyslalie s možností autokorekce trvá zhruba do roku života, optimálním řešením se ukazuje zabezpečit maximální spolupráci mateřských škol s logopedy tak, aby se vyšetřila řeč už cca letých dětí a v případě potřeby se jejich výslovnost věku přiměřeným způsobem upravila. Metodické postupy odstraňování dyslalie rozpracoval M. Seeman Jedná se o zásadu individuálního přístupu, zasádu krátkodobého a častého cvičení Seeman doporučuje až trvání minuty i Bílá Hora dvacetkrát či třicetkrát denně, zásadu multisenzoriálního přístupu, kdy zapojujeme při nácviku hlásky zrak i sluch. Další zásada je používat pomocné hlásky, tj. ty hlásky, které dyslalik umí používat a jsou artikulačně blízké jeho vadné hlásce. Např. při vyvození anglickou školkou Kněževes
hlásky r se využívá pomocná hláska d. Zásadou minimální akce se rozumí cvičit tiše a s minimální silou. Abychom udrželi zájem a Praha 17 pozornost dítěte, uplatňujeme také zásadu motivace Klenková, J., Lechta, V., Korekce vadné hlásky probíhá ve čtyřech fázích. Nejprve