základní školy. Děti již mají zafixovaná některá slovíčka a mají tak výhodu oproti ostatním dětem. Lektorka s praxí v Anglii uvedla, že angličtina v mateřské škole pomáhá rozvíjet dítě po všech stránkách. Děti získávají povědomí o existenci jiných kultur, velmi Luka rychle a snadno si dokáží osvojit nová slovíčka. Je přesvědčena, že činnosti při výuce podporují sebevědomí dětí, jejich soustředění, paměť, vůli a myšlení. U rodilé mluvčí jsem se také zajímala o to, proč si myslí, že je vhodné, aby výuku vedla lektorka cizinka. Myslí si, že děti v tomto věku snadno pochopí význam slova ze situace, díky správné anglické výslovnosti nebudou mít v Zbuzanech anglických školek pozdějším věku problém s odnaučováním se špatné artikulace. Tato lektorka nespatřuje nevýhody v tom, že nemluví a nerozumí česky. Ohledně organizace výuky všechny tři typy probíhají dvakrát týdně. Hodina trvá vždy minut. Ve výuce je přítomno dětí. To se shoduje s anglické školky Zbuzany doporučením odborníků. Výsledky šetření Šetření se zúčastnilo dětí, které navštěvují kroužek anglického jazyka. Všechny děti byly vyšetřeny dvakrát s půlročním odstupem v říjnu a v únoru Při vyšetření se hodnotila artikulace, schopnost fonematického sluchu a motorika mluvidel. Byly vytvořeny kazuistiky jednotlivých dětí. V rámci výzkumu jsem se zaměřila také na pozorování dětí při výuce Praha 13 anglického jazyka, byly provedeny rozhovory se třemi různými lektory. Výsledky vyšetření motoriky mluvidel a fonematického sluchu S motorikou
měly problém dvě děti. U Marie, která nezvládla cvik Plazení jazyka na nos a cvik Rychlé vysouvání a zasouvání jazyka, byly masáž Praha západ Zbuzany