Lektor by měl dle Mašínové během minut výuky vystřídat alespoň pět aktivit. Děti se musí co nejvíce pohybovat. Činnosti, které si učitel připravuje, musí být rozmanité, tzn. děti se mají vždy těšit na něco zcela nového. Dle autorky je důležité, aby učitel k dětem přistupoval jako jejich kamarád, avšak nesmí zapomenout řídit vyučovací proces. Lektor má dále děti vést k tomu, aby používaly Blatiny angličtinu co nejvíce a v maximální míře opakovaly po učiteli. Také Mašínová potvrzuje za zásadní využívání učebního materiálu nahrávky, předměty, hračky, obrázky. Podle autorky je důležité, aby lektor nepřekládal cizojazyčný materiál. Děti se mají snažit pochopit daný jev pomocí různých názorných způsobů výkladu. J. Hanšpachová se zabývá metodikou výuky gramatiky a slovní zásoby. Praha 17 Zdůrazňuje zásadu hravou formou. Malé děti by se gramatiku měly učit samovolně z větných celků během komunikace a her, posloucháním či Chýní anglickou školkou hraním pohádek Hanšpachová, J., s. Gramatická pravidla dle autorky není vhodné malým dětem vysvětlovat, aby se u nich zbytečně nevytvářely obavy a strach z nezvládnutí složité a abstraktní gramatiky. Výuka slovní zásoby by měla být dle J. Hanšpachové založená angličtina ve školce Chýně rovněž na pestrosti her. Velmi vhodné je využívání výtvarných, pohybových, dramatických, rytmických a smyslových aktivit. Většinu dětí nadchne hraní jedoduchých pohádek a divadelních scének, říkadla, písničky. Dramatická výchova při výuce angličtiny rozvíjí
spolu s procesem učení přirozenou pohybovou kreativitu Hanšpachová, J., s. O alternativních metodách výuky se zmiňuje také V. Janíková která se zabývá výukou cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hovoří např. o metodě fyzické odpovědi na pokyny. Při ní dítě nemluví, ale neverbálně reaguje a tím dokazuje, že slyšenému projevu rozumělo. Zpočátku je výuka zaměřena na Luka intenzivní poslech s porozuměním. Tato metoda využívá multisenzoriální přístup, pomáhá odbourávat stres a umožňuje pohybové aktivity Lužiny Janíková, V., Další metodou je dramatická výchova, která přináší opět pocit relaxace, odbourávání stresu, posiluje emocionalitu, anglickým školkám Chýni snaží se o zapojení gest a mimiky do cizojazyčného projevu. Důležitým prvkem při výuce cizího jazyka je výslovnost. J. Hendrich uvádí, že se s ní žáci seznamují na základě jejího poslechu. Hlavním zdrojem je mluvený projev učitele, který proto má mít pokud možno dobrou anglické školky Chýně výslovnost a má ji neustále tříbit a zdokonalovat. Hendrich, J., s. Pro nácvik výslovnosti považuje Hendrich za nejdůležitější správný vzor a nápodobu. Mezi jeho první dikaktickou zásadu patří prirorita poslechu před vlastní výslovností. Platí tedy, že každé nové slovo chýňskou pražskou hlídají dětem