dyslalie nesprávné mluvní vzory v prostředí dítěte, vady sluchu, nedostatek citového přízvuku, poruchy CNS, motorická neobratnost, anglických školkách Tuchoměřice anomálie mluvních orgánů, nesprávný postoj okolí k výslovnosti a řečovému projevu dítěte. Při diagnostice dyslalie se kromě vyšetření artikulace zaměřuje logoped na hodnocení celkové komunikační schopnosti, vyjadřovací schopnosti a slovní zásoby. Zjišťuje se sluchové vnímání, především fonematický sluch a obratnost mluvidel Krahulcová, B., Dyslalii vyšetřujeme při spontánní řeči a při anglické školky Tuchoměřice pojmenování obrázků. Název obrázku obsahuje vyšetřovanou hlásku vždy v pozici na začátku, uprostřed a na konci slova. Postupuje se od hlásek méně náročných až po výslovnost hlásek náročnějších. Velmi důležitý je rozhovor díky kterému zjišťujeme, jakým způsobem dítě vyslovuje hlásku ve spontánní řeči Lechta, V., Vyšetření může naznačit možnou poruchu sluchu. V takovém případě je nutná Výhledy spolupráce s dalšími odborníky foniatry, v některých případech neurology. Důležitá je také diferenciální diagnostika, díky které Jenerálka odliší logoped dyslalii od jiných vad Krahulcová, B., Artikulační problémy předškolních dětí Artikulace dětí v mateřských školách nemá stejnou úroveň. U některých dětí můžeme pozorovat bezchybnou výslovnost všech hlásek, jiné děti mluví velice nezřetelně a mnohé hlásky buď netvoří, nebo je tvoří deformovaně Sovák, M., Dle K. Ohnesorga tvoří předškolní děti špatně nejčastěji hlásky r, ř a
sykavky. Méně často se setkáváme se špatně tvořeným l či jinými hláskami. Vadně tvořenou hlásku ř spatřujeme z celkového postižení angličtina ve školce Tuchoměřicemi hlásek v Rhotacismus, tedy vadně tvořenou hlásku r vídáme u Sigmatismus se vyskytuje u dětí. Necelá ze všech dyslalií připadá na vadně Červený vrch tvořenou hlásku l Ohnesorg, K K. Ohnesorg dále uvádí, že se u dětí můžeme setkat se zaměňováním okluzív alveolárních a palatálních. Znamená to, že dítě neměkčí. Jedná se o méně častý jev, K. Ohnesorg uvádí četnost Hláska l bývá u dětí často zaměňována anglické školky Tuchoměřice hláskou j. Jak uvádí K. Ohnesorg důvodem může být to, že při tvoření této hlásky jako jediné vzniká úžina napříč jazyka, kde výdechový proud uniká po jeho bocích. To je pro děti náročné a musí se nacvičovat zdvižení jazyka k dásním. Tento pohyb se dá dobře cvičí dítě Prahou západ Tuchoměřicemi