zástupných i konkrétních komunikačních cest výtvarným uměním, dramatickým ztvárněním, hudební nebo řečovou produkcí. Dítě Kocandou anglická školka smysluplně využívá v komunikaci nejen slova a věty, ale i gesta a symboly, dále je sebevědomé a komunikuje beze strachu před vrstevníky i s osobami dospělými a v komunikaci spatřuje ohromnou výhodu a uvědomuje si benefity, které z komunikace pramení. Během komunikace dítě anglickými školkami Kocandě přejímá nová slova a tak rozšiřuje svou slovní zásobu, kterou je schopno využívat. U dítěte je vybudován předpoklad k osvojení si cizího jazyka, přičemž je dítěti jasné, že lidé užívají ke komunikaci různé jazyky.MŠMT, RVP PV, Hlavním cílem RVP PV je dát pevný Kocanda rozsah požadavků na dítě. Je tedy předcházeno možným nedorozuměním a případným neshodám mezi rodiči a pedagogy. Na jedné straně je Osnice pravdou, že zařazovat dítě a jeho schopnosti a dovednosti do tabulek a grafů není ideální a v mnohých případech ani není možné, ale hned na straně druhé je dobré si uvědomit, že ač chceme sebevíce respektovat osobnost dítě s jejími flexibilními a postupně se utvářejícími rysy, užití právě těchto bodů nám může pomoci v odhalení nedostatků, které lze systematickou, vytrvalou a cílenou prací odstranit dříve, než se u dítěte právě tato negativní nedostatečnost zafixuje a bude tak pro něj následkem, který si ponese po zbytek života. Žákům školního věku jsou v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělání RVP ZV udány konkretizace a další linie a hranice
komunikativních kompetencí. V oddílu kompetence komunikativní je jasně zachyceno, jakou úroveň dítě dosáhne v komunikativních kompetencích jakmile dokončí základní vzdělávání. Žák produkuje smysluplně navazující myšlenky a názory kultivovaným způsobem nejen písemně, ale Zdiměřice také ústně, dále dokáže s porozuměním naslouchat ostatním a přiměřeně reagovat stojí si za vlastním názorem a dokáže si jej obhájit. Žák zvažuje význam různých informací, které se mu nabízejí, ať už se jedná o text, obrazový materiál nebo gesta, zvuky a informační a komunikační prostředky, se kterými se může běžně setkatvyužívá je k aktivní participaci ve společnosti. V neposlední anglické školky Kocanda řadě stojí schopnost užití informačních a komunikačních prostředků pro efektivní interakci s okolím. Dítě navazuje vztahy s okolím pomocí komunikativní dovednosti. MŠMT, RVP ZV, Aby žák dosáhl očekávané úrovně výstupních kompetencí, musí mu být nabídnuta adekvátní pomoc ze strany pedagogů, a to nejen ve výuce, kde jsou zařazena průřezová témata, která by k tomuto cíli měla vést, ale i mimo ni. Dále je potřebná práce a zájem o dítě ze strany rodičů, sourozenců, vrstevníků a jeho okolí. Pro srovnání a dokreslení celé