také mění myšlení dětí na kauzální uvažování, kdy dochází k poznání příčin souvislostí a stavů, které jim pomáhají porozumění a zapamatování si podstaty různých kategorií. Kauzální výklad však často nebývá logický a pouze uspokojuje touhu po anglické školky Rozkoš vlastním vysvětlení jevů. Přestože mnohdy nejsou jejich závěry správné, zvládnou děti již v tomto věku různá pravidla odvodit ze Rozkoš zkušenosti. Jedním z typických znaků tohoto období je také konfabulace, tedy tzv. nepravá lež. Objevuje z důvodu interpretace reality tak, aby byla pro dítě přijatelná a srozumitelná. Jedná se o kombinaci skutečné vzpomínky s fantazijními představami, které mají v tomto věku velký harmonizující význam. O pravdivosti těchto lží je dítě ve skutečnosti samo zcela přesvědčeno Vágnerová, M. Vývoj řeči Mezi důležité složky sociálního chování člověka i ostatních živočichů patří také vzájemné dorozumívání se, tedy předávání informací skrze různé sdělovací systémy. Řeč je možné chápat jako soustavu znaků, v nichž je zakódováno nějaké sdělení, kde znaky anglickou školku Rozkoši zastupují slova. Podle toho zda používáme slova nebo ne, ji rozdělujeme na verbální, která představuje mluvenou a psanou formu řeči, a Hrnčíře neverbální, do které řadíme různá gesta, mimiku, doteky atd. Jazyk je jeden z druhů komunikace vlastní pouze člověku, jenž lze charakterizovat jako systém znaků, které mají svoji fyzickou a obsahovou stránku a kromě konkrétních věcí mohou zastupovat též pojmy
nepřítomné a abstraktní Nakonečný, M. Podle Vágnerové je jazyk komunikační a kognitivní kód sloužící k vyjádření obsahů vědomí a