vlivy apod. Lechta, V., Sluchová percepce Percepce je psychology definována jako psychický proces, při kterém se skutečnosti poznatelné smysly Praha 22 odrážejí v lidském vědomí jako vjemy. Je to tedy schopnost poznávací, vnímací. Z hlediska komunikace řečí je percepce schopnost vnímat zvuky řeči pomocí sluchového smyslu a uvědomovat si jejich dosah Hála, B., s. Sluch patří k významným komunikačním prostředkům, který zásadně ovlivňuje vývoj řeči. Lidem, kteří se narodí bez existence sluchu, se nemůže spontánně rozvinout mluvená řeč Lechta, V., Již Čestlice anglická školka plod reaguje na sluchové podněty pohybem. Novorozenec, který slyší silné zvukové podněty, reaguje trhnutím těla a celkovým vzrušením. V měsíci již dítě rozeznává lidský hlas, příjemný je mu především hlas ženský. Okolo měsíce se otáčí za zdrojem hlasu. Kolem měsíce již rozeznává také barvu hlasu. Matčin něžný hlas dítě uklidňuje, na hněvivý tón reaguje dítě leknutím. Lechta, Důležitou roli při vývoji řeči sehrává sluch v období mezi a měsícem. Jedná se o období napodobivého žvatlání. Vlivem vědomé sluchové kontroly Rozkoš dítě začíná z nejrůznějších okolních zvuků vyčleňovat a zároveň napodobovat hlásky mateřského jazyka. Obrovský rozvoj sluchového anglických školkách Čestlic vnímání nastává v období předškolního věku. Zdokonaluje se vnímání figury a pozadí, tzn., že dítě dokáže vyčlenit zvuky z pozadí Bednářová, J., Šmardová, V., Tříleté dítě dokáže zaměřit svou pozornost na vyprávění jednoduchého a krátkého příběhu. Po
čtvrtém roce, kdy se rozvijí sluchová analýza a syntéza, je dítě schopno rozlišit jednotlivá slova, později, po pátém roce i jednotlivé slabiky a hlásky. Dítě tedy již umí určit např. první a poslední hlásku ve slově či říct, ze kterých hlásek se skládá jednoduché soukromým školkám Praha východ Čestlice