děti zároveň anebo pouze rodiče, kteří si navzájem vyměňují zkušenosti. Vzhledem k tomu, že českým rodinným centrům jde pouze o tento cíl, nemají potřebu si rodiny vybírat, nezáleží jim na tom, zda rodina pochází ze stejného města, kde funguje centrum, anebo zda rodina anglické školce Květnice bydlí na druhém konci republiky. Naproti tomu anglická centra pro rodinu jdou při posuzování jedince a rodiny více do hloubky. Také se snaží anglické školky Květnice rozvíjet, prohlubovat a upevňovat vztahy v rodině, ale ještě předtím se pokoušejí zjistit, v čem tkví příčina současných vztahů, a Praha 21 tak hledají, kde přesně je třeba začít, aby ke zlepšení rodinných vztahů skutečně došlo. Vodítko, kde může být příčina problémů Březí dané konkrétní rodiny, mohou centra získat již od odborníka, který rodině vystavil doporučení k návštěvě centra například pracovník místního sociálního odboru, psycholog nebo jiný lékař. Od tohoto pohledu na jedince a celou rodinu jako celek se potom také odvíjí odlišný metodický přístup a specifické programy a aktivity, které jsem u českých center neobjevila. Anglická centra vycházejí z předpokladu, že na jedince a rodiny má vliv také oblast, ve které žijí mám na mysli sociální síť, ve které se nacházejí dostupnost škol, hřišť apod Proto také mnohá anglická centra přijímají pouze klienty s bydlištěm v okolí centra a aplikují komunitní rozvojový model. Díky tomu, že pracují pouze s klienty z okolí, mají jistotu, že ví vše o jeho možnostech v lokalitě, kde bydlí a mohou tak provádět intervenci na
základě těchto poznatků. Odsud pramení má doporučení pro česká rodinná centra. Myslím si, že by pro ně bylo přínosem, kdyby se