ostýchavostí dítěte. V neposlední řadě je jazykový vzor v rodině. Tento, pro mnohé rodiče nedůležitý faktor, totiž může být určujícím symptomem narušení dítěte. V rozvoji komunikačních kompetencí dítěte je ideální se zaměřit na jednotlivé úseky dětské anglických školek Březí osobnosti. I. Bytešníková vychází z následujícího dělení sluchové vnímání a fonematická diferenciace, zrakové vnímání, dechová a fonační cvičení, motorika mluvních orgánů, hrubá motorika a jemná motorika a grafomotorika. Sluch patří k jednomu z nejvýznamnějších lidských smyslů. Je nositelem informace o okolí, ve kterém se jedinec nachází, varuje před nebezpečím a jako jediný zůstává bdělý ve chvílích, kdy lidské tělo spí. Na sluchu je závislé nejen poznávání světa, ale například i lidská rovnováha. R.J. Love a W.G. Webb uvádí, že na sluchu závisejí významné aspekty řeči a jazyka. Proto je velmi důležité se zabývat stimulací sluchového vnímání a Březí fonematické diferenciace, protože řeč jako taková přímo úměrně souvisí s kvalitou sluchu. Předškolní dítě by mělo umět říci několik básniček, rozpočítadel, písniček mělo by pozorně naslouchat čtenému textu, mít v oblibě a vyhledávat čtené pohádky, Pacov příběhy. Bednářová, J., Šmardová, V. s. U sluchového vnímání se tedy zaměřujeme hlavně na rozlišování zvuků, soustředění se na anglickou školkou Březí přítomnost určitého zvuku a kvalitu reprodukce slyšeného. Zrakový systém zpracovává a dešifruje ohromné množství informací, více než
kterýkoli aferentní systém lidského těla. Love, R.J., Webb, W.G., s. Je tedy nedocenitelnou a často nedoceněnou součástí lidského těla. Pro lidské vnímání je v některých oblastech stěžejní a jeho nedokonalost, narušení nebo úplné chybění je velmi zásadní a přináší mnohé komplikace. Zrak se rozvíjí od narození a postupně se vyvíjí. Jeho důležitost člověk pocítí ve chvílích, kdy se nachází na