záleží také na obratnosti mluvních orgánů. Řeč má v životě člověka nezastupitelné místo. Jen řečí člověk vyjadřuje své myšlenky, svou vůli, touhy a přání, projevuje svou vlastní osobnost. Řeč má velkou moc. Dokáže rozesmát, zarmoutit, potěšit i urazit. Řeč je neodmyslitelná od vývoje vědeckého, společenského a kulturního života. Pomáhá spojovat, stmelovat lidi. Díky řeči bylo možné Pacov sdělovat si zkušenosti, uchovávat je a dále předávat. Správný vývoj řeči umožňuje plnohodnotný rozvoj osobnosti od bezproblémového projevování dětí v dětských kolektivech po dobré uplatnění v pracovním i osobním životě Vyštejn, J., Krahulcová, B., Dolejší, P., Křenice anglická školka Vývoj dětské řeči v jednotlivých jazykových rovinách Vývoj dětské řeči je jedním z nejpozoruhodnějších procesů v celém lidském anglickým školkám Křenicích životě. Začíná již v prenatálním období, kdy plod reaguje na zvuky z vnějšího okolí Lechta, V., Klenková, J., Vývoj řeči je Březí spontánní proces Řeč jako známka vyšší nervové činnosti se vyvíjí nezávisle na přání a vůli jedince Lejska, M., Ontogeneze řeči se dá rozdělit na dvě období. Na přípravná stadia tzv. předřečovou činnost a na stadia vlastního vývoje řeči, které začíná vyslovením prvního dětského skutečného slova. Každý člověk prochází všemi stadii řeči s ohledem na jeho individualitu. Je tedy v normě, dojde li u dítěte ke zrychlení nebo naopak zpomalení ve vývoji Lechta, V., Vývoj řeči ovlivňuje mnoho faktorů vrozené dispozice, zdravotní stav,
sociokulturní podmínky, ve kterých dítě vyrůstá. M. Lejska uvádí tyto faktory vývoje řeči dostatečný sluch, nepoškozený CNS, anglické školky Křenice nepoškozená fonační a artikulační ústrojí a mluvící okolí Lejska, M., M. Sovák dělí vývoj řeči na období předřečová a období Radošovice vlastního vývoje řeči. K předřečovým stadiím řadí křik, broukání, žvatlání, napodobivé žvatlání a porozumění řeči. Do období angličtina ve školce Křenic vlastního vývoje řeči patří čtyři po sobě jdoucí období stadium emocionálně volní, stadium asociačně reprodukční, stadium logických pojmů a stadium intelektualizace řeči. Předřečové stadium trvá přibližně do prvního roku života. Prvním hlasovým projevem dítěte je křik. Jedná se o vrozený reflexní děj a je mimovolnou reakcí novorozence na změnu dýchaní. Dítě tak dává najevo svůj příchod na svět. V šestém týdnu se křik stává diferencovaným dítě jím již dává najevo své pocity. Tvrdý hlasový začátek signalizuje pocity montessori školku nedaleko Prahy východ Křenic