zmínit, že při osvojování jazyka děti dost často míchají oba jazyky dohromady, postupně s věkem od sebe jazykové kódy rozlišují. Bilingvisté mají k učení se jazykům pozitivní a sebejistý postoj. Učíme li se jazykům, zdokonalujeme se v učení se jazykům. Harving Esch, Riley, s. Z výše uvedeného vyplývá, že od bilingvismu k trilingvismu nebo dokonce multilingvismu je to jen malý krůček. Málokdo ví, že anglické školky Radošovice existují i přirozeněoficiálně bilingvní státy, mezi které podle E. Carving Esch, P. Riley řadíme například Kanadu, Belgii a Finsko. Přístupy k rozvoji komunikačních kompetencí Pro vybudování komunikačních kompetencí je třeba se řídit pravidly nebo normami, vědět, anglickou školkou Radošovicím které oblasti dětské osobnosti by měly být stimulovány a co která oblast obsahuje nebo znamená. Tyto informace se dají stručně vymezit zmíněním přístupů k rozvoji dítěte. RVP PV se zabývá komunikativními kompetencemi v bodě který nese název Dítě a jeho psychika, jehož podkapitolou je oblast Jazyk a řeč. Obsahuje zachycení hlavního záměru pedagoga, který spočívá v podpoře psychické pohody, rozvoji intelektu, řeči a jazyka, kreativity a povzbuzování k dalšímu rozvoji. Je jasné, že nutnost stimulace dítěte v oblasti psychologické je více než žádoucí, chce li pedagog dosáhnout vývoje zralé osobnosti, která naplní všechna očekávání. Tyto podněty mohou stejně dobře Radošovice posloužit i rodičům, kteří se mohou těmito body řídit nebo se nechat inspirovat. Existují oblasti, které pedagog nebo rodič musí dítěti Pacov
umět nabídnout a tak dítě rozvíjet. Ať už se jedná o produkci či recepci informace například zpěv, poslech, recitace nebo diskuze. I když Radošovicemi anglickou školku se to na první pohled nemusí zdát jasné, každá výše zmíněná položka je pro dítě a jeho komunikaci velmi důležitá a to zvláště pro Březí stimulaci a budoucí zvládání komunikačních úkonů. V lidské komunikaci je potřeba umět nejen mluvit, ale i naslouchat, klást správně formulované otázky a umět na ně také odpovídat. Velký význam zastává schopnost vyjadřovat myšlenky, aby komunikace měla svůj smysl. Pedagog i rodiče musí budovat u dítěte komunikativní dovednosti, také vytvořit předpoklady pro schopnost čtení a psaní, aby u dítěte plavání s dětmi Praha východ Radošovice