přenos kulturního dědictví dalším generacím. Další funkcí opět v kontextu reprodukce, je biologicko reprodukční funkce, která uspokojuje Roztyly rodičovské a sexuální touhy jejích zakladatelů a zároveň pomáhá reprodukci společnosti. V dnešní evropské společnosti však nepřispívá v dostatečné míře, jak je patrné ze snižujícího se počtu narozených dětí v této části světa. Funkce ekonomická zajišťuje členům rodiny základní materiální potřeby jako stravu, oblékání, bydlení, vzdělání, zájmy atd., zatímco funkce terapeuticko pečovatelská pečuje o jejich sociální, psychické a somatické zdraví. Tuto funkci však v současnosti přebírají specializované instituce jako sociální ústavy nebo domovy důchodců. Podobně jako pečovatelskou, také výchovně vzdělávací funkci rodiny anglické školky Roztyly převzal systém institucí. Přesto však rodina zůstává významným výchovným činitelem zejména v raném věku dítěte a dále pak základem pro navazující výchovu a vzdělávání prováděné v institucích. V neposlední řadě nabývá rodina ve společnosti také funkci obrannou. Spořilov Avšak kromě několika většinou muslimských zemí, její úkol v současnosti rovněž vykonávají převážně státní instituce Reichel, J. anglických školkách Roztyly Ačkoliv se práce zaměřuje spíše na význam rodiny v životě dítěte, ráda bych zde zmínila také její postavení ve společnosti, která se výrazně, i když ne přímo, podílí na jeho vývoji. Sociolog I. Možný tvrdí, že přestože se rodina v průběhu staletí mění, umožňuje
dynamiku společnosti a zároveň je jejím stabilizujícím prvkem. Potvrzuje tak její nemalý význam pro společnost, protože zajišťuje její Chodovec soudržnost a chrání ji před chaosem a anomií. Bohužel však vlivy postmoderní společnosti jako individualismus, zdůrazňování hodnoty Praha 11 svobodné volby, ale také otevřenost mobilitních drah způsobily značné oslabení této stabilizující funkce. V užším pojetí má rodina nezastupitelný význam v životě jejích členů, především dětí, u nichž hraje klíčovou, jak pozitivní, tak negativní roli při rozvoji jejich osobnosti. Jako primární socializační instituce slouží dítěti jako vzor společnosti, kde se učí vzorce chování, dovednosti a autosklům nedaleko Prahy 4 Roztyl