navazuje kontakty především s vrstevníky Bednářová, Vágnerová, Vývoj řeči předškolního dítěte Po fázi žvatlání a nápodoby, tzn. kolem prvního roku života, začínáme mluvit o vlastním vývoji řeči. Toto stádium je označováno termínem slovo věta, tj. vlastní anglickými školkami Cholupicemi výpovědní funkcí slov spojené s neverbálním chováním v komunikativní interakci dítěte se svým sociálním okolím. Tato první jednoduchá slova, složená většinou z retných souhlásek, které ve slově opakuje ve slabice se samohláskou např. máma, táta, bebí, Praha 12 začíná dítě vyslovovat obvykle kolem měsíce. Dívky obvykle mluví dříve než chlapci a mladší sourozenci v rodině dříve než prvorozenec. Avšak děti mohou začít mluvit daleko později a vývoj jejich řeči nelze urychlit. Zkomolenou dětskou řeč je třeba korigovat správnou výslovností dospělých. V rozmezí a měsíce dítě užívá již kolem slov. Kolem měsíce si dítě vedle podstatných jmen osvojuje i slovesa, přídavná jména a příslovce a tvoří jednoduché výpovědi. Kolem měsíce už je schopno spojovat tyto výpovědi v souvětí Lahovičky pomocí spojek. Obsah a rozsah slovníku ovšem závisí na jeho specifických řečových schopnostech, temperamentu, intelektu a hlavně na péči, kterou mu věnuje jeho dospělé okolí. Mezi druhým a třetím rokem dochází k prudkému nárůstu individuální slovní zásoby a osvojování základních gramatických pravidel mateřského jazyka. Aktivní slovní zásoba tříletého dítěte činí asi slov a většina dětí v tomto anglických školek Cholupice
věku již souvisle mluví. Před čtvrtým rokem dítě obvykle dosáhne dostatečné slovní zásoby k plnému zapojení se do běžné řečové komunikace ve svém okolí. K dalšímu zdokonalování řeči po stránce obsahové i zvukové dochází kolem pátého roku, kdy je individuální slovní zásoba dítěte přibližně slov. Tento relativně značný nárůst je spjat s rozvojem poznávací činnosti dětského myšlení a spolu mateřskými školami v Praze 4 Cholupicích