egocentrismem, což znamená, že si vytváří úsudky na základě subjektivních preferencí. Dalším typickým znakem je fenomenismus. Dítě se fixuje na některé podstatné znaky např. velryba musí být ryba. Dále je to prezentismus nebo li vazba na přítomnost, magičnost nebo li anglické školky Hodkovičky dokreslování reality fantazií a absolutismus obnášející trvalý charakter poznání. Mezi dětské úsudky patří také ještě animismus, kdy Barrandov mají děti tendenci neživým věcem dávat vlastnosti živých bytostí, a arteficialismus, kdy podle nich všechno někdo udělal např. Kdo sem dal ty hory Říčan, Vágnerová, Řeč Řeč se postupně stává prostředkem komunikace, vztahů, spolupráce, usměrňování sociálních interakcí a také nástrojem myšlení. Zásadním obdobím pro vývoj řeči je období od tří až čtyř let, kdy je tempo nejprudší, do šesti až sedmi let. Raný vývoj řeči je podmíněn a ovlivněn motorikou, vnímáním a sociálním prostředím. Verbální kompetence předškolního Praha 12 dítěte se zdokonalují v obsahu i ve formě. Jsou rozvíjeny především v komunikaci s dospělými, v menší míře médii a komunikací s vrstevníky. Otázky proč mají význam nejen pro obohacení dětského slovníku, ale i pro rozvoj správného vyjadřování. Děti se tak učí chápat komplexnější vztahy a zároveň užívat i příslušné slovní výrazy příslovce, předložky, spojky apod Předškolní děti se učí mluvit prostřednictvím nápodoby verbálního projevu dospělých případně starších dětí. Děti rády s novými slovními výrazy anglickými školkami Hodkovičkách
experimentují a spontánně je různým způsobem modifikují, čímž se také učí a rozvíjejí své verbální schopnosti. Nápodobou se učí i Hodkovičkám anglickou školkou gramatická pravidla. V předškolním věku už děti mluví v delších a složitějších větách, později v souvětích, znají základní gramatická pravidla, patlají či mají jiné vady řeči. Rozvoj řeči se uskutečňuje také pomocí pohádek a vyprávění. V tomto věku už děti zvládají jednoduché básničky, říkanky, písničky apod. Významnou složkou řečového vývoje je tzv. egocentrická řeč, kdy si dítě povídá pro sebe, bez ohledu na jiné. Nehledá a nepotřebuje posluchače Bednářová, Vágnerová, Kresba Pro dítě je kresba hrou a Dvorce zároveň tím nejpřirozenějším vyjadřovacím prostředkem. Jedním z prvních námětů dětské kresby je člověk. Prvním stádiem kresby