způsoby než pouze konverzací v domácím prostředí. Klade důraz na to, aby si děti četli knihy v anglickém originálu, dívaly se na zahraniční filmy bez dabingu atp. O prázdninách také s celou rodinou navštěvují své příbuzné v Británii, kde stráví někdy celý měsíc, což u dětí angličtinu také výrazně posiluje. Když jsem se maminky zeptala, zda zvažuje speciální vzdělávání v tomto jazyce, odpověděla, že ne. Hlavním důvodem však není, že by tento způsob vzdělávání odmítala, ale to, že školu, která by byla takto specializovaná, ještě nenašla. Tento poznatek odpovídá názorům také některých odborníků zabývajících se problematikou vzděláváním angličtina ve školce Dvorcích jedinců z bilingvních rodin, které v České republice zatím nemá žádnou specifickou formu. Rozhovor s otcem Otec Elišky pochází z České Dvorce republiky, jeho mateřským a zároveň dalším jazykem, kterým používá většinu času v rozhovoru s dětmi, je čeština. Na otázku, zda Kavčí Hory mluví i jazykem své ženy odpověděl, že ano, ale ovládá ho hůře než ona češtinu. Tento pro mne docela překvapující fakt plyne z toho, anglických školkách Dvorce že se tatínkovi Elišky během vzdělávání na střední škole nedostala možnost naučit se hovořit anglicky, takže se s tímto jazykem setkal až při studiu na vysoké škole. Anglicky mluvící zemi do té doby nenavštívil a se svou nynější manželkou se seznámil v Česku, takže až v této době se tomuto jazyku začal věnovat intenzivněji. Jelikož se shodou okolností naskytla možnost hovořit s každým z rodičů
zvlášť, mohli se ke všemu vyjádřit bez toho, aby byli nějakým způsobem ovlivněni názorem nebo jen samotnou přítomností svého partnera.