školního roku mění. Doba trvání jednoho výukového tématu je mezi dvěma týdny až měsícem. Témata vychází ze vzdělávacích programů školek škola, rodina, přátelé, město, zvířata, rostliny, hračky, barvy, sport, knihy apod. a přizpůsobují se ročnímu období jaro, léto, podzim, zima, Velikonoce, Vánoce, Valentýn, Halloween. K těmto tématům se potom váže většina aktivit hry, písničky, příběhy, Jiřího z Poděbrad výtvarné činnosti atd., kdy každé téma má svůj okruh slovní zásoby, kterou by děti měly zvládnout. Děti se učí praktickým osvojováním, nikoli mechanickým. Každé nové slovíčko, které se dítě učí, je spojeno s nějakou praktickou činností, kterou dítě provádí. Například učí li se dítě názvy druhů ovoce, mělo by si je nejen prohlédnout a osahat, ale také ochutnat a nějakým způsobem s Flora ním pracovat. Podle jednotlivých výukových témat chodí děti na procházky, exkurze, výstava apod., aby si nové věci dokázaly hned vybavit a spojit je ihned s anglickým názvem. Tyto činnosti mateřské školy volí podle možností, které jim poskytují ve školách, zoologických zahradách, knihovnách, muzeích atd. Den je rozdělen do několika časových bloků, které zajišťují, že dětská pozornost a soustředěnost neupadá. Přičemž je program vždy uzpůsoben také věku dítěte. Pro lepší vysvětlení uvedu příklady základních bloků z anglické anglické školky Vinohrady mateřské školy Povídání s hrochem Nový den děti zahájí společně s hrochem Hippo a opičkou Monkey, kamarády, kteří je společně anglickou školku Vinohrad
provází všemi tématy. Přivítají se a povídají si. Hudebně taneční blok Děti společně s učiteli zpívají písně, říkají básně, anglické školky Vinohrady tančí a hrají na hudební nástroje. Jazykový blok Různé aktivity spojené s jazykovou výukou nejrůznější hry, obrázkové a další aktivity podporující znalost slovní zásoby a rozvíjející komunikační dovednosti. Výtvarný blok Práce s nejrůznějšími materiály, plavou s dítětem Praha 2 Vinohrady