nich úkoly typu Povím vám příběh o Aničce. Potom vyprávějte vy, děti. Novotná, I., s. Stěžejní je přímá stimulace řeči vlastní řečí rodičů. Od povídání, přes cíleně vedený dialog až k předčítání pohádek před spaním a jejich reprodukce samotným dítětem. Vysočanská D. Kutálková pro rodiče uvádí tzv. desatero na cestu, které zahrnuje dostatek přiměřených podnětů, doporučuje respektovat věk dítěte a respektovat dosažený stupeň vývoje, podporovat zájmy, nezapomínat na pochvalu a trpělivost, pečlivě uvažovat výběr podnětů, nezanedbávat rozvoj smyslového vnímání a tělesné obratnosti, nezastírat fakt, že dialog předpokládá dva lidi. Pokud dostatečnou stimulaci anglická školka Vysočanskou dítěte nezabezpečí rodiče ani jiní příbuzní či okolí, je další v řadě školské zařízení, které má povinnost dítě stimulovat a vést ke správnému vývoji. Někdy se přistupuje k zařazení dítěte do specializovaného školského zařízení, což je například anglické školky Vysočanská logopedická třída při běžných mateřských školách. Řeč je rozvíjena hrou, dialogem a cílenými činnostmi. Jak uvádí K. Fichnová, E. Českomoravská Szibová učitelka vymýšlí s dětmi odlišné konce pohádek, dává společným příhodám nové legrační názvy, pantomimicky znázorňuje vybrané úseky z příběhu, nebo se snaží pohybem popsat vybrané pohádkové postavy víla, vlk, zajíček, Při výchově bilingvního dítěte v rodině je v této souvislosti užitečné uvést faktory ovlivňující vznik a udržení bilingvismu, aby rodiče nemuseli experimentovat nebo
byli utvrzeni ve svém postupu. J. Štefánik shrnuje svá doporučení v hlavních bodech. Říká, že rozhodnutí o bilingvní výchově musí rodiče udělat až po zvážení všech pozitiv a negativ. Je nutné, aby rodič ovládal jazyk na velmi dobré úrovni, přičemž je důležité mít poznatky z vývojové psychologie. Jedním z hlavních prvků je výběr metody. Autorovi se zdá nejvhodnější model jeden rodič, jeden Vysočanské anglickou školku jazyk. Další možností je zapojit jazyk až po třetím roce dítěte, kdy je dítě nejprve vystaveno jazyku, který je považován do budoucna za Kolbenova slabší. Matka s dítětem obvykle tráví většinu času, proto se doporučuje, aby matka komunikovala ve svém mateřském jazyce. Nutné je důsledné dodržování vybrané metody rodiči, což zabrání míchání jazyků, než se vytvoří základy obou jazykových systémů. U dítěte dochází ke spojení jazyka s konkrétní osobou a tím se přispěje k bezproblémovějšímu vývoji jazyka. Neméně podstatnou záležitostí je vytvoření příznivého domácího prostředí pro dítě, které by mělo cítit dostatečnou podporu nejen ze strany rodičů, ale i ze strany anglické školky Vysočanská okolí. Dále zajištění dostatečného kontaktu dítěte s ne mateřským jazykem. Je totiž pravděpodobné, že řečový vzor není dokonalý a Klíčov proto zabezpečení dalšího zdroje tohoto kódu může být pro dítě velmi přínosné ať už ze strany přátel, kteří tento jazyk