dodržování komunikace pouze v jednom svém jazyce, může se snadno stát, že dítě odmítne komunikovat, potom u dítěte nastává tzv. anglická školka Českomoravskou pasivní bilingvismus. Pro úplnost a dokreslení situace je dobré zmínit, že při stimulaci dítěte řečí rodičů se liší přístup otců a Českomoravská matek. V případě otců trend dneška podle H. Karsten mluví o vzniku tzv. Nových otců. Ti změnili postoj k rodině a péči o domácnost. Zůstává pravdou, že žena dál musí obstarávat nejméně tři čtvrtiny z úkolů, které domácnost obnáší, ale na druhou stranu se potvrzuje, že otcové se skutečně snaží trávit s dětmi více času aspoň v rámci herních aktivit a realizaci společných nápadů. V přímé souvislosti kráčí fakt, že muži v dnešní době touží po dětech mnohem dříve, než ženy. Zatímco u žen se touha po dítěti dostavuje v průměru kolem let, u mužů je to mezi lety. Muži, kteří mají něco přes třicet se na rozdíl od žen v tomto věku nenalézají v krizi. Jen se rozhodují, jaké místo v jejich životě a hodnotovém žebříčku udělí povolání a rodinnému životu. Proto je možné sledovat zvýšenou aktivitu v účasti na výchově dítěte. Shrnutí Na komunikační kompetence působí nejen mnoho vlivů, ale jsou také ovlivňovány Českomoravské anglických školkách mnoha faktory. Faktory, které na tyto kompetence působí lze rozdělit na vnitřní a vnější. Mezi vnitřní faktory patří zralost centrální Vysočanská nervové soustavy, inteligence, stav sluchu, zraku, jemné a hrubé motoriky a dědičných předpokladů a zkušeností. Vnějším faktorem, který
má vliv na komunikační kompetence je rodina a sociokulturní prostředí, které jedince formují, vytvářejí a ovlivňují. Ke správnému rozvoji zralé osobnosti je nutní dobře provedená a cílená stimulace. Rodiče mají děti stimulovat v oblastech sluchu, zraku, hrubé a jemné anglické školky Českomoravská motoriky a grafomotoriky, dechových a fonačních cvičeních. Stimulaci dítěte řečí je nutné dostatečně zahrnout a vhodně aplikovat. Palmovka Zapojení otců do rozvoje komunikačních kompetencí u bilingvních a multilingvních dětí Hlavní a dílčí cíle výzkumu, metodologie výzkumu, charakteristika zkoumaného vzorku Metodologie výzkumu Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Jarov Polostrukturované rozhovory byly prováděny buď při osobním kontaktu nebo pomocí internetového videohovoru. Při rozhovoru byl přítomen nejen českomoravský pražský cvič dítětem