kartu dáváme dětem za mírné zlobení a nezbednosti, červenou za špatné chování. Dvě žluté karty znamenají jedna červená. Na závěr každé hodiny je také dobré zaznamenávat si případné nezbedy, promluvit si o nich s paní učitelkou, případně zjistit, jaké metody Petřiny používá www.englishonline.org.cnenteachersprimary tipsmanaging very young learners. Spolupráce s rodiči U dětí předškolního věku je také důležitá spolupráce s rodiči. Ti by měli vědět, jak si jejich dítě vede a o jeho pokrocích. Rodiče by měli být také obeznámeni s náplní kurzu a s dětmi opakovat doma. Zájem a podpora rodiny dítěte je velmi důležitým faktorem v jeho motivaci k učení. Spolupráce je anglické školky Veleslavín také velmi důležitá v případě, když na dítěti pozorujeme psychické změny. Děti v tomto věku mohou ovlivnit jakékoli změny v jejich okolí, např. rozvod rodičů, přestěhování se, narození sourozence, atd Reilly, Ward s. Ze slov E. Claire a V. Reilly vyplývá, že výuka cizího jazyka by měla být postavena na činnostech, které děti obvykle dělají ve školce, adaptovaných a zaměřených na výuku jazyka. Aktivity, jež budou nejlépe odpovídat dětem předškolního věku jsou takové, které zahrnují písničky, básničky, říkanky, příběhy, kreslení, vybarvování, skládanky, hraní divadla, pantomimu a hry založené na takzvané celkové fyzické reakci. Claire, s. POSLECHOVÉ Červený vrch AKTIVITY Děti předškolního věku ještě neumí psát ani číst, tudíž poslech společně s mluvenými aktivitami jsou základní a angličtina ve školce Veleslavín
nejdůležitější činnosti, kterými jim můžeme pomoci při osvojování cizího jazyka. Poslech je první a nejdůležitější schopnost, od anglické školky Veleslavín které se odvíjí schopnosti ostatní. Poslechová cvičení jsou v tomto případě pro děti velice důležitá, poskytují jim bohatý zdroj Na Bateriích jazykových dat, ze kterých si mohou utvářet své představy, jak tento, pro ně nový jazyk pracuje. Když se děti poprvé začnou učit cizí jazyk, prvotní osvojení prochází hlavně pomocí jejich sluchu, kdy zachycují zvuk tohoto, pro ně nového jazyka. Tomu, aby mu děti porozuměly Vypich je důležité mluvené slovo doplnit našimi vlastními výrazy obličeje, pohybem, pantomimou a obrázky. Jak jsem již zmínila, výuka cizího jazyka prochází podobnými stadii jako při osvojování si jazyka mateřského. Je tedy pravidlem, že jazykoví začátečníci jsou schopni lépe a více rozumět než mluvit v cizím jazyce. U všech studentů cizího jazyka stejně jako při osvojování mateřského jazyka se objevuje Silent period neboli období mlčení, kdy dítě nemluví a pouze poslouchá. Učí se tak hlavně pasivně. Rozumějí slovům, frázím, významům a anglickou školku Veleslavíně podle toho také konají. Je potřebné děti stimulovat, aby také v tomto období mlčení v cizojazyčných aktivitách aktivně spolupracovaly a konaly podle našeho usměrňování, obzvlášť vhodná je metoda Celkové fyzické reakce. Lojová, s. Některé děti potřebují dlouhý čas na poradenství účetními Prahou 6 Veleslavínem