faktor, často mnohem důležitější než samotná témata. Philips, s. V mnoha publikacích je uvedeno, že běžným problémem při výuce Radlická anglického jazyka je používání jazyka mateřského. Podle V. Reilly však obzvláště v předškolním věku není na místě používat pouze cizí jazyk. Pro každého člověka je začátek učení se cizího jazyka traumatický zážitek a obzvláště u dětí bychom měli začít pozvolna. Potřebují si zvyknout na, do té doby neznámé, školní prostředí. Pokud by na ně bylo mluveno pouze cizím jazykem, kterému nerozumí, byla by to pro ně spíše děsivá zkušenost. Proto je důležité používat jejich rodný jazyk a postupně zapojovat více a více cizích slov. Tato autorka také poukazuje na fakt, že děti potřebují komunikovat jak mezi sebou navzájem, tak také s učitelem. Pokud tedy Anděl budou děti nuceny používat pouze angličtinu, výsledek se bude shodovat s tím, jako bychom jim řekli, ať jsou ticho. Na druhé straně pozdravy, dávání pokynů, pochvaly či základní žádosti mohou učitelé nejdříve říkat v anglickém jazyce a následně použít český překlad. Jakmile si děti zvyknou na jisté fráze, překlad již nebude potřeba. Reilly, s. V knize Very Young learners od V.Reilly se mohou pedagogové také dozvědět, s jakými anglickými frázemi by měly být děti obeznámeny již v tomto raném věku. Motivace dětí k anglických školek Smíchovem používání angličtiny V. Reilly představuje několik možností, jak děti motivovat k používání cizího jazyka. Prvním způsobem je anglické školky Smíchov
používaní jakékoli přikrývky hlavy klobouk, čepice, papírová čepice, Jakmile má dítě na hlavě tuto čepici, jeho úkolem je komunikovat se spolužáky a učitelem pouze anglicky. Reilly, s. Druhý způsob motivace je používání maňásků, o kterých je již zmínka výše. Tito maňásci rozumí pouze angličtině, tudíž jsou děti vedeny k jejímu používání. Je to také dobrá metoda pro redukci zábran. Aktivitám, při nichž jsou děti nuceny použít mluvenou formu angličtiny, bychom měli při hodině věnovat dostatek času, protože je to většinou Smíchov anglickou školku jediná možnost, kdy mohou děti v tomto cizím jazyce komunikovat. VÝHODY A NEVÝHODY VÝUKY PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE Při utváření této angličtina ve školce Smíchově kapitoly mi předlohou stála kniha Very young learners od V.Reilly. Podle jejího mínění hlavní výhodou učitelů malých dětí je, že nejsou Smíchovské nádraží vázáni na žádné striktní učební plány a sylaby, kterých by se museli držet. Tím nejsou děti ani učitelé pod tlakem a hodiny tak mohou být přizpůsobovány dětem v dané chvíli. Stejně tak se mohou stát pro všechny zajímavé a zábavné. Vše, co si děti osvojí v těchto hodinách je přínosem, nic se nemusí uspěchat a aktivity, které děti baví můžeme neustále opakovat. Reilly, s. V současné době je již k dispozici dostatek metodických materiálů na vyučování anglického jazyka, ze kterých učitel může čerpat při plánování hodin. Děti jazykovými školami Prahou 6 Smíchovem