principy přístupu zaměřeného na jedince víc, než v kterémkoli jiném období. Podstatné je poznat a respektovat vývojové osobnosti předškolního věku, důsledně zvažovat konkrétní podmínky a od těchto faktů odvozovat cíle, obsah, metody a prostředky výuky cizího jazyka. Prvořadou úlohou mateřské školy je zabezpečovat zdravý celkový vývin dítěte jak psychický, tak i tělesný a pohybový. V anglické školky Přední Kopanina žádném případě není možné přeceňovat cizojazyčný vývoj dítěte na úkor některých dalších aspektů, což by mohlo mít dlouhodobé negativní následky. Výše zmíněné vývojové osobitosti dětí předškolního věku jsou nejzákladnějším východiskem pro hledání Přední Kopanině anglických školkách odpovědí na pedagogické otázky spojené s výukou cizího jazyka dětí tohoto věku. Pouze jejich důsledným respektováním můžeme vytvořit Jenerálka kvalitní základy pro učení se cizího jazyka, který se následně zúročí při rozvíjení jazykových zručností a komunikativních kompetencí ve škole. Lojová, s. Vhodný věk pro začátek výuky cizího jazyka Jak jsem již zmínila v úvodu, názory odborníků na toto téma jsou různé. Na místo jednoznačné odpovědi nám však předkládají výhody a zmiňují také možná rizika různého věku. Podstatné jsou Červený vrch především konkrétní vnitřní i vnější podmínky každého dítěte. Jedná se především o jeho vývojový věk, jeho zralost kognitivních, jazykových, emociálních i sociálních funkcí. Dále mají výrazný vliv vrozené předpoklady, komunikativnost a úroveň
ovládání mateřského jazyka. Lojová, s. Zastánci výuky dětí předškolního věku argumentují několika výhodami Okolo třetího roku dítěte, jsou již osvojeny základy rodného jazyka, vytváří se tak vhodné podmínky pro vytváření základů druhého jazyka, je to prý angličtina ve školce Přední Kopaninou nejefektivnější období učení se cizího jazyka. V tomto věku je již možné měřit nebo odhadnout intelektový potenciál dítěte a vyloučit případné problémy v kognitivním a řečovém vývinu. Nemělo by tedy hrozit nebezpečí jeho zpomalení interferujícím vlivem