rodinu rozdělit na funkční nebo problémovou která bývá zvýšeně sledována. Dále na rodinu dysfunkční často stačí přijetí určitých opatření ke znovunabytí funkčnosti a rodinu afunkční, kdy je prostředí pro výchovu dětí naprosto nevhodné a děti bývají rodičům Dlabačov odebrány. Rodina je prostředím primární socializace, tzn. že začleňování jedince do společnosti začíná právě zde. Dále se pak lidská osobnost vyvíjí, dochází k jejím proměnám a stává se kulturní bytostí v systému lidské společnosti. Rodina se také, společně se školou, mimoškolními institucemi a vrstevníky, podílí i na sekundární a terciární socializaci osobnosti. Rodinné prostředí Rodinné Dlabačov anglickou školkou prostředí zázemí považujeme za jeden z nejvýznamnějších faktorů pro formování jedince. Pedagogický slovník uvádí, že působí na anglické školce Dlabačovu základní psychické, tělesné a sociální charakteristiky vývoje dítěte od narození až mnohdy do období dospělosti, zejména ovlivňuje jazykovou a komunikační kompetenci dítěte, jeho kognitivní a emoční vývoj, postoje, předsudky a hodnotové orientace Průcha, Walterová, Mareš, s. Obecně lze říci, že pro vývoj dítěte a tvorbu jeho osobnosti je důležité sociokulturní prostředí rodiny mimo jiné vzdělání Pohořelec rodičů, které má vliv na hodnotovou orientaci a z ní vyplývající postoje všech jejích členů vůči vzdělávání, dále na jejich životní styl a na ekonomické postavení rodiny. V tomto kontextu hovoříme také o konceptu kvality života. Jedním z důležitých faktorů pro
rozvoj osobnosti dítěte a vytvoření jeho sociálních rolí je způsob komunikace v rodině. Přejaté způsoby komunikace si pak děti odnášejí do života a dále je ve svém životě uplatňují. Rodinné prostředí hraje ve stimulaci dětského komunikačního vývoje výrazně anglickou školku Dlabačova aktivní roli. Formy a zaměření řečové stimulace dětí jsou však silně kulturně i sociálně diferencovány Šebesta, s. Školní docházku autosklu Prahou 6 Dlabačovem