dotázaných tj. Graf Věk, kdy začalo dítě lézt Graf Věk, kdy se dítě posadilo Tři čtvrtiny dětí ze zkoumaného vzorku se posadily v anglickou školku Prahy 15 měsících, patnáct z nich tj. ve věku měsíců, žádné z dětí později. Dva dotázaní tj. na tuto otázku neodpověděli. Vývoj dětí se stává vyrovnanějším než v předchozích obdobách. Graf Věk, kdy začalo dítě chodit Poslední ve fázi motorického vývoje dětského věku je nástup samostané chůze. Jak je patrné dle Grafu z dětí tj. začalo chodit v období měsíců, dalších tj. následně ve věku měsíců, anglické školky Praha 15 jedno dítě tj. ještě později. Otázku nezodpověděli dva respondenti tj. Děti, u nichž se v jakékoliv fázi nebo více fázích raného předřečového a motorického vývoje současně, projevovalo opoždění vůči ostatním, se ve většině případů v pozdějším věku dostaly Praha 15 do péče logopeda. Analýza užívaných jazykových strategií Užívání jazykových strategií v jednotlivých rodinách ilustruje Graf Nejužívanější strategií je one language one person, kterou preferuje rodin tj. ze všech zkoumaných. Pouze dvě z nich tj. využívají strategii one language one location. V dalších rodinách tj. je užívána jiná strategie, dle potřeby zúčastněných. Sedmnáct rodin tj. neužívá žádnou jazykovou strategii, případně o ní nikdy neslyšelo. Graf Používaná jazyková strategie Výběr jazykové strategie ovlivňuje také okolí, zkušenosti jiných rodičů bilingvních dětí, případně i specialistů na danou problematiku. Jazykovou strategii Zahradní Město
používáme, abychom dítěti nepletli hlavu a také proto, že jsme se na to před jeho narozením informovali u odborníků, kteří tuto cestu považují za správnou. Jazyková strategie one language one person využívá každého z rodičů, jako mluvčího jeho rodného jazyka, ve všech komunikačních situacích v interakci s dítětem, s případnými specifickými výjimkami. Tímto způsobem je dítěti předáván jazyk obou rodičů již od narození a jeho rozvoj je pravidelně podporován oběma mluvními vzory. Výjimkou v některých rodinách je například čtení Praze 15 angličtina ve školce knih, v situaci, kdy se v rodině užívá i další třetí nebo čtvrtý jazyk, a čtení knih je bráno jako prostředek možného vlivu těchto anglickým školkám Praze 15 jazyků. Většina rodičů se snaží vybranou jazykovou strategii one language one person dodržovat, přesto ale není zcela striktní. Její Jižní Město užívání omezují v kontaktu s některými účastníky konverzace, kteří by jí nemuseli rozumět. Případně také v situacích, kdy dítě