předškolního dítěte. V prvé řadě je na místě přiblížit si pojem osobnost jako takový. Osobnost by se dala charakterizovat jako celistvý Praha 22 a relativně pevný systém, který funguje jako celek, v tomto celku se propojují vlastnosti somatické, psychické a tento celek také reaguje na podněty a situace. Vágnerová, Vývoj nejrůznějších psychických vlastností a funkcí, jejich běžných variant, je závislý na mnoha faktorech. Tyto faktory nemusí mít v jednotlivých případech stejně významnou roli. Vágnerová, s. Osobnost člověka se tedy vyvíjí pod vlivem mnoha faktorů, jsou to kombinace situací, vlivů a podnětů a tyto podněty nás mohou vést k určitým zkušenostem. Vágnerová, Takovým faktorem, který ovlivňuje dětskou osobnost, může být například dědičnost, kterou bychom mohli nazvat přenosem vlastností z generace na Praha 21 generaci. Na genetických dispozicích velmi záleží, jelikož je podle nich dán předpoklad k rozvoji psychických vlastností. Tento soubor anglické školky Hájek nazýváme genotypem. V genotypu je dána například barva vlasů, funkčnost nervové soustavy či stavba těla. Nakonečný, Dalším z faktorů, anglické školce Hájkem neméně důležitým, je prostředí, ve kterém se člověk narodí a ve kterém je vychováván. Takovému prostředí říkáme sociokulturní prostředí a ve vývoji osobnosti předškolního dítěte hraje velmi důležitou roli. V tomto prostředí je jedním ze základních prvků interakce neboli vzájemné působení dvou nebo více činitelů. Jedná se o interakci nejen s lidmi, ale i se symboly nebo neživými objekty.
Zkušenosti, které dítě získá v interakci, ovlivňují jeho způsob prožívání a myšlení a také podporují rozvoj jednotlivých vlastností jazykové škole Prahou 10 Hájkem