většině neměli čas. Krátké citáty před uvedením charakteristiky každé rodiny jsou nejzajímavějšími myšlenkami každého z otců. Jsou Nové Butovice to krátké postřehy nebo úvahy otců nad jejich rolí nebo rada, kterou by dali dalším otcům či ostatním rodinám. V mnoha případech potěšili otcové svými odpověďmi a postřehy také své partnerky, které ocenily tuto práci nejen jako podnět pro přemýšlení pro jejich muže, ale některé z nich uvedly, že bylo nádherné slyšet názory partnera, ať už se týkaly dětí, otcovství nebo pojímání rodinného života. Mnohdy sám rozhovor otevřel nová místa pro dialog v rodině, nabídnul důležité momenty, které partnerky většinou hned v zápětí využívaly k hlubšímu probrání s partnery. Závěr Tato práce se zabývala komunikačními kompetencemi, bilingvními nebo multilingvními rodinami a zapojením otců do rozvoje komunikačních kompetencí svých dětí. Práce se dělí na dvě hlavní části a to teoretickou a Hůrka výzkumnou praktickou. se dělila na dvě části. První z nich se zabývala vymezením komunikačních kompetencí, věnovala se bilingvnímu a multilingvnímu prostředí, jejich charakteristikou a rodinám, které jsou vícejazyčné. Poslední podkapitola se týkala budování komunikačních kompetencí, které je v této kapitole uvedeno výčtem jednotlivých oblastí, které by měly být stimulovány a jejich stručnou anglické školky Nové Butovice charakteristikou. Druhá kapitola teoretické části byla zaměřena na faktory, které ovlivňují rozvoj komunikačních kompetencí, které anglických školkách Nových Butovicích
rozděluje na vnitřní a vnější a každou oblast stručně popisuje. Ve druhé podkapitole je zachyceno také sociokulturní prostředí fenomén rodiny a společnosti, ve které dítě vyrůstá. V neposlední řadě je zde zmíněna stimulace dětí v těch oblastech, které jsou uvedeny v anglické školky Nové Butovice první kapitole ve výčtu oblastí, které by měly být stimulovány. Jsou zde stručné informace, které by měly rodičům, potažmo otcům pomoci ke správné stimulaci dítěte. Na konci třetí podkapitoly byly uvedeny i faktory, které slouží pro udržení a vznik bilingvismu. Poslední odstavec teoretické části byl napsán o situaci otců v dnešní době. Ve výzkumné části byla uvedena metodologie šetření, které Butovice bylo provedeno pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Jsou zde zachyceny přepisy těchto rozhovorů. Tyto rozhovory směřovaly k zjištění, jak se otcové věnují stimulaci svých dětí. Polostrukturované rozhovory se snažily zjistit, kolik hodin denně a při jaké činnosti se otcové věnují svým dětem. Jaké oblasti stimulace si vybírají, jestli v péči zahrnují všechny oblasti, které byly v této práci zmiňovány. kadeřnice Praha 5 Nové Butovice