tříkolce atd Také jemnou motoriku ruky dítě ovládá, dokáže zvládnout i komplikovanější manuální úkoly kreslení atd. Mozek v letech již má asi své konečné hmotnosti, elektrická aktivita mozku se blíží aktivitě dospělého. Děti si ve výuce anglického jazyka rozvíjí hrubou i jemnou motoriku. Motorika představuje celkovou pohybovou schopnost člověka. Souvisí s rozvojem řeči, myšlení a s lateralitou. Pipeková uvádí, že děti si ve výuce anglického jazyka rozvíjí hrubou i jemnou motoriku. Motorika představuje celkovou pohybovou schopnost anglické školky Stodůlky člověka. Souvisí s rozvojem řeči, myšlení a s lateralitou. Hrubá motorika je tvořena pohyby celého těla, včetně lokomoce a pohybů Praha 13 velkých svalových skupin. Metody zjišťování úrovně jemné motoriky bývají zaměřeny na manuální zručnost. Sledují koordinaci a rychlost pohybů horních končetin a dají se využít i při diagnostice laterality. Další možností využívanou hlavně v raném věku jsou úkoly sledující úroveň jemné motoriky ve výše zmíněných vývojových škálách. V předškolním věku to bývají konstrukce z kostek a Lužiny různých skládaček např. lego, puzzle apod., práce s drobným materiálem korálky. Hodnotíme, co dítě dovede postavit, způsob provedení, souhyby, spolupráci obou rukou, lateralitu, kvalitu a dokonalost úchopu, přednost cílených pohybů apod. Úroveň jemné motoriky se projeví i v pracovních činnostech a při práci s výtvarným materiálem. A právě výuka anglického jazyka v brzkém věku propojuje jak jemnou, tak i anglickou školku Stodůlky
hrubou motoriku a to pomocí her, pohybových aktivit i uměleckých činností kreslení, lepení atd Jak mozek vnímá cizí jazyk Malé děti si neuvědomují, že na ně někdo mluví cizí řečí, protože melodii, rytmus, a dokonce i strukturu jazyka se učí ještě dlouho předtím, než anglické školky Stodůlky jsou vůbec schopny mluvit. Děti se simultánně učí všechny úrovně jazyka prozodii rytmus, přízvuk a intonace, syntax větné struktury,