je, že naproti různým vědeckým studiím, které v minulosti prováděli zpravidla monolingvisté, z hlediska samotných bilingvních jedinců je dvojjazyčnost spíše výhodou a svoji bilingvní identitu vnímají jako zdroj zájmů, obohacení a inspirace Harding Esch E., Riley P. Děti z bilingvních rodin a narušená komunikační schopnost Zda bilingvismus může mít negativní vliv na vývoj řeči dítěte, který má za následek vznik narušené komunikační schopnosti, je jednou z nejčastěji kladených výzkumných otázek v oblasti bilingvismu. Následující anglické školky Butovice část mé práce jsem se tedy rozhodla věnovat právě tomuto tématu. Pojem narušená komunikační schopnost je vlastně předmětem vědního anglické školky Butovice oboru logopedie, jenž lze definovat podle V. Lechty definovat jako stav, kdy některá z jazykových rovin nebo několik současně působí Butovice interferenčně vzhledem ke komunikačnímu záměru jedince. Jak je patrné z Lechtovy definice, narušená komunikační schopnost se projevuje nejen ve zvukové, tedy foneticko fonologické, stránce řeči, ale může zasahovat i do lexikálně sémantické obsahové, morfologicko syntaktické gramatické a též do pragmatické jazykové roviny sociální aplikace komunikačních schopností. Při sledování schopností Hůrka komunikace jedince a jejího narušení se tedy zaměřujeme na celou její šíři, která zahrnuje jazykový projev všech jmenovaných rovin. Příčiny vzniku narušené komunikační schopnosti lze rozdělit do dvou skupin a to z hlediska časového a lokalizačního. Nejobecněji
definované příčiny dle časového hlediska jsou rozděleny do období jejich vzniku na prenatální během těhotenství, perinatální během porodu a postnatální krátce po porodu. Z lokalizačního hlediska, které se zaměřuje na místo vzniku příčiny narušení komunikační Nové Butovice schopnosti, patří k nejčastějším příčinám genové mutace, chromozomové aberace, vývojové odchylky, poškození centrální části nejvyšší řečové funkce nebo orgánová porušení receptorů poruchy porozumění řeči. Dále se k těmto příčinám řadí poškození angličtina ve školce Butovicemi efektorů, tedy poruchy řečové produkce nepodnětné prostředí dítěte a narušení sociální interakce, při které může dojít k psychotickým poruchám. Dále můžeme narušenou komunikačního schopnost rozdělovat podle stupně na totální úplnou, a parciální částečnou, podle toho zda si ji jedinec uvědomuje, či ne, nebo podle hlediska zda se odráží ve sféře symbolických procesů, jako je například dysgramatizmus, nebo nesymbolických procesů, kam řadíme například dyslalii. Narušení může být dominantní postižením nebo symptomem jiného postižení. V neposlední řadě lze příčiny poruch dělit podle toho, zda vznikly na funkčním či orgánovém podkladě butovické pražské výměna autoskel